رئیس جمهور همراهی مردم در رعایت اصول دستورالعمل‌های بهداشتی در شب قدر گذشته را تحسین‌برانگیز و نویددهنده استمرار این همکاری خوب در آینده دانست.

احتمال برگزاری نماز عید فطر در شهرهای سفید و زرد

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه کمیتة های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، با استناد به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا، از همکاری خوب و صمیمانه مردم در رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی قدردانی کرد و گفت: گروه‌های ناظر از جمله مسوولان مساجد و بسیج برای راهنمایی مردم و اجرای این دستورالعمل‌ها کمک‌های شایانی کردند.

رئیس جمهور افزود: بارها تاکید کرده‌ام که انسجام و وحدت مسوولان در سطوح مختلف و در سراسر کشور و همراهی خوب مردم، از مهمترین عوامل اصلی موفقیت در مدیریت و کنترل ویروس مرگبار کرونا بوده است و باید آن را پاس داشت و قدردان بود.

 روحانی با اشاره به اختلاف نظر موجود بین مسوولان برخی کشورهای توسعه یافته که همواره در مدیریت به عنوان الگو و معیار توسعه یافتگی شناخته می‌شدند، اظهارداشت: شاهدیم در برخی از کشورها مسوولان دچار سردرگمی شده و فضای دو قطبی در این کشورها پدید آمده است.

رئیس جمهور افزود: این اختلاف و دودستگی از جمله در بازگشایی و بازفعالیت مشاغل و کسب و کارها سبب شده که مدیریت ویروس کرونا را با مشکل مواجه نماید.

 روحانی با قدردانی از انسجام و وحدت موجود در کشور تاکید کرد: همگان با رعایت وحدت و انسجام بیشتر برای عبور از این شرایط سخت موظف و مکلف هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به نامشخص بودن زمان برای پایان کرونا و پیش‌بینی و اظهارنظر متخصصان جهان مبنی بر آموزش و آمادگی مردم برای زندگی با این ویروس گفت: باید از تمامی راه‌ها و امکانات برای آموزش دایمی و در دسترس قرار دادن اطلاعات دقیق در این زمینه به مردم استفاده شود که یکی از این راه‌ها پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و رسانه‌ها است.

 روحانی افزود: باید زمینه دریافت اطلاعات از علایم بروز این بیماری و حالات گوناگون مبتلایان و چگونگی مقابله با این ویروس در مراحل مختلف فراهم و آگاهی‌های لازم به مردم داده شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و ضرورت زنده نگه داشتن روز جهانی قدس به بررسی‌های انجام شوده توسط مسوولان کمیته‌های امنیتی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: در عین حال که این روز در محکومیت‌ رژیم اشغالگر قدس و حمایت از فلسطین مظلوم اهمیت دارد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی نیز ضروری است که البته این موضوع نیز به وضعیت شهرهای مختلف و نسبت به میزان کنترل بیماری کرونا بستگی دارد.

 روحانی وظیفه رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغی را در این زمینه بیشتر و سنگین‌تر خواند و تصریح کرد: باید نسبت به سال‌های گذشته با استفاده از شیوه‌های متنوع و تاثیرگذارتر در مسیر محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین گام برداشت.

رئیس جمهور همچنین به بررسی چگونگی و شرایط برگزاری نماز عید سعید فطر در کمیته‌های امنیتی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد این مراسم باشکوه معنوی، مشورت و رایزنی‌هایی با مسوولان مربوطه انجام شده و پیشنهادهای ارائه شده در این زمینه در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بحث و بررسی خواهد شد تا بتوانیم در شهرهای سفید و زرد و با حفظ شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی نماز عید برگزار شود.

روحانی همچنین به بازفعالیت و بازگشایی بقاع متبرکه اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع در کمیته امنیتی و اجتماعی در هفته‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: مشورت‌هایی با متولیان حرم‌های مطهر انجام گرفته و آنان شرایط و مراحلی را به همراه دستورالعمل‌های خاص، تدوین و تاریخ آن را نیز مشخص کرده‌اند که پس از تصویب در جلسه آینده ستاد مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

روحانی گفت: آنچه اهمیت دارد این است که بازگشایی‌ها باید با رعایت فاصله‌گذاری‌های هوشمند اجتماعی صورت گیرد و چنانچه از این موضوع غفلت شود قطعا موجب بازگشت و شیوع دوباره بیماری می‌شود و ناگزیر از اجرای مجدد محدودیت‌ها خواهیم شد. بنابراین به طور پیوسته و مداوم باید به مردم یادآور شد که شرایط اصلی رسیدن به مرحله سفید رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با افزایش تعداد شهرهای سفید و نزدیک شدن به مرحله مهار ویروس، بتوان سایر مشاغل و مراکز پررفت و آمد نظیر ورزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی را نیز بازگشایی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.