بر اساس مصوبه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهری شمار این نقاط در سطح کلانشهر مشهد به ۳۳ محله افزایش یافت.

شمار محلات هدف بازآفرینی در مشهد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، استانداری خراسان رضوی به نقل از معاون هماهنگی امور عمرانی این استانداری گزارش داد: ۱۳ محله جدید که دفاتر تسهیلگری شهرداری مشهد در محدوده آنها فعال شده امسال مشمول طرح بازآفرینی قرار گرفتند.

احمدیزدان‌پناه به در جریان بودن عملیات بازآفرینی در ۲۰ محله مشهد اشاره و بیان کرد: به این ترتیب تعداد محلات مشمول "طرح بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهری" به ۳۳ محله در سطح کلانشهر مشهد افزایش یافت.
وی در ادامه به اجرای این طرح در سبزوار نیز اشاره و بیان کرد: مصوبات ستاد بازآفرینی آن شهرستان بررسی و بر این اساس کلیات سند توسعه دو محله به نامهای "کاملیا و قلعه‌نوده راز" در سبزوار تصویب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین با درخواست ستاد بازآفرینی محلات سبزوار نسبت به افزایش سقف ساخت تعداد مسکن در چارچوب "طرح اقدام ملی مسکن" آن شهرستان هم موافقت به عمل آمد.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است. این استان با ۸.۱ درصد جمعیت کشور شش میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر آن در روستاهای خراسان رضوی سکونت دارند.  

۵۲، ۴ درصد جمعیت خراسان رضوی در شهرستان مشهد و ۱۹، ۴ درصد آن در چهار شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و ۲۸، ۲ درصد از جمعیت این استان در ۲۳ شهرستان دیگر آن سکونت دارند.

جمعیت بیشتر خانوارهای ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستانهای نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و تربت‌جام  به ترتیب بیشترین جمعیت و دشهرستانهای اورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.
یک میلیون ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در استان خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیرآپارتمانی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.