روزنامه انگلیسی «میدل ایست آی» امروز (پنجشنبه) فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درخواستی را به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق برای از سرگیری میانجیگری با ایران ارسال کرده است.

درخواست بن سلمان از الکاظمی برای میانجیگری در رابطه ریاض-تهران

به گزارش قدس آنلاین این روزنامه، نوشت: نخستین تماسی که الکاظمی پس نخست وزیری دریافت کرد از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بود که از وی خواسته بود میانجیگری با ایران را از سر بگیرد.

به ادعای میدل ایست آی، گرچه بن سلمان، الکاظمی را از همه گزینه‌های دیگر نزدیک تر به خود می‌داند اما از سرگیری گفت و گو بین واشنگتن و تهران خبر راهبردی خوبی برای عربستان سعودی نیست.

به نوشته این نشریه، ولیعهد برای پایان دادن به تحریم‌های قطر به مدت سه سال تحت فشارهای شدید آمریکا قرار دارد و به این منظور امیر کویت وزیری را برای آغاز اقدام‌های میانجیگری به قطر اعزام کرد.

این روزنامه به نقل از یک مسئول عراقی با بیان اینکه ترامپ تا زمانی که به نام خود تمام شود مانع گفت و گو درمورد توافق هسته‌ای جدیدی با ایران نمی شود، تاکید کرد که این می تواند به مذاکراتی منجر شود که به توافق های بیشتر میان واشنگتن و تهران دامن خواهد زد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اوایل هفته جاری در تماس تلفنی با الکاظمی انتخاب وی را به عنوان نخست وزیر عراق تبریک گفت.بن سلمان در این تماس تلفنی از مصظفی الکاظمی برای انجام دیدار رسمی به ریاض دعوت کرد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.