محسن حاجی میرزایی عصر پنجشنبه در کنفرانس مجازی فوق‌العاده وزرای آموزش و پرورش کشورهای عضو آیسسکو با عنوان «سیستم‌های آموزشی در مواجهه با بحران‌ها و فوریت‌ها ( کووید۱۹)» گفت: نقش آیسسکو به عنوان یک نهاد هماهنگ‌کننده برای به اشتراک‌گذاری تجارب و اجرای اقدامات هماهنگ بین‌المللی برای مقابله با بحران کرونا بسیار قابل توجه است.

آماده ایم ظرفیت فراهم شده در آموزش مجازی را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهیم

قدس آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: آیسسکو، این نهاد بین‌المللی آموزشی و فرهنگی کشورهای مسلمان در مقابل این تحریم‌های ظالمانه موضع‌گیری کند و ما آمادگی داریم تا ضمن تبادل تجربیات و کمک فنی به کشورهای مسلمان، ظرفیت فراهم شده در آموزش مجازی را به صورت رایگان در اختیار کشورهای متقاضی عضو فرار دهیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در نخستین اقدام خود برای جلوگیری از توقف آموزش، بی‌درنگ پس از تعطیلی مدارس پخش برنامه‌های آموزشی زنده تلویزیونی را به عنوان در دسترس‌ترین ابزار رسانه‌ای برای همه دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی به مدت ۱۳ ساعت در روز آغاز کرد. آموزش‌های تلویزیونی در حال حاضر با پوشش ۹۷.۳ درصدی از چهار شبکه تلویزیونی و در قالب ۴۱ برنامه در حال ارائه است.

وی ادامه داد: به موازات این اقدام زیرساخت لازم را برای ایجاد پلتفرم ملی آموزشی به نام «شاد» ایجاد کردیم. مالکیت اختصاصی این اپلیکیشن در اختیار آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. این پلتفرم تعاملی هم‌اکنون به صورت رایگان در حال ارائه خدمات است و از نظر فراگیری بزرگترین اپلیکیشن کشورمان به شمار می‌رود به طوری که بیش از ۱۷ میلیون بار نصب شده و تمام مدارس کشور با بیش از ۱۱ و نیم میلیون نفر دانش‌آموز و یک میلیون نفر عوامل آموزشی در چهار میلیون و ۴۰۰ هزار کلاس درس تشکیل شده در حال فعالیت در این اپلیکیشن هستند، این اپلیکیشن امکانات گسترده‌ای دارد که در فرصتی در آینده به شما ارائه خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خوشبختانه به خاطر ضریب بالای نفوذ اینترنت در ایران، اکثر دانش آموزان به خصوص پناهندگان و اتباع خارجی به این پلتفرم دسترسی پیدا کرده‌اند با این وجود همانند سایر کشورها به دلایل مختلفی مانند عدم دسترسی به اینترنت یا ابزارهای ارتباطی، بخشی از دانش آموزان امکانات لازم را برای بهره مندی از آموزش از راه دور را ندارند لذا برای این دسته برنامه‌های آموزشی تلویزیونی به موازات آموزش مجازی ادامه دارد و علاوه بر آن، بسته‌های آموزشی برای ارسال به درب منازل تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: مدارس نیز از روز شنبه آینده بازگشایی و دانش آموزان خصوصا این دسته از دانش آموزان که در بسترهای الکترونیکی نتوانسته‌اند آموزش خود را به صورت کامل دریافت کنند به صورت اختیاری برای رفع اشکال می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

رئیس شورای عالی کمیسیون ملی آیسسکو ادامه داد: در این فرصت مفتخرم اعلام کنم جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ضمن تبادل تجربیات و کمک فنی به کشورهای مسلمان، ظرفیت فراهم شده در آموزش مجازی را به صورت رایگان در اختیار کشورهای متقاضی عضو سازمان آیسسکو قرار دهد تا بتواند برای همه دانش آموزان خود این امکان را فراهم آورد، جمهوری اسلامی ایران همواره عضو فعال آیسسکو بوده و متعهدانه این ارتباط را ادامه خواهد داد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه به خاطر تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی، امکانات دولت ایران برای تامین ابزارهای ارتباطی نظیر تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند بسیار کاهش یافته است. همچنین پرداخت هزینه عضویت در نهادهای بین‌المللی آموزشی به همین دلیل با مشکل روبرو شده است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش حاج میرزایی تاکید کرد: خواسته ما این است که آیسسکو به عنوان نهاد بین‌المللی آموزشی و فرهنگی کشورهای مسلمان در مقابل این تحریم‌های ظالمانه موضع‌گیری کرده و اجازه ندهد امر آموزش که از حقوق مسلم بشری است در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار سازمان همکاری‌های اسلامی با اختلال مواجه شود.

وی افزود: در پایان آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه خانم‌ها و آقایان حاضر در جلسه و عزت جامعه مسلمانان را دارم.

دبیرکل آیسسکو، تهدیدهای جهانی همه‌گیری ویروس کرونا و فوریت‌های بی‌سابقه که در زمینه سلامت به وجود آمده است و محدودیت‌هایی که بر فعالیت‌های اکثر مردم تحمیل شده است را از علل تشکیل این کنفرانس دانسته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.