شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه جلسه‌ای را به درخواست روسیه برای بررسی توطئه اخیر در ونزوئلا تشکیل می‌دهد.

شورای امنیت کودتا در ونزوئلا را بررسی خواهد کرد

قدس آنلاین: یک منبع دیپلماتیک روز جمعه به خبرگزاری تاس گفت که روسیه درخواست یک نشست را برای بررسی توطئه اخیر مزدوران کلمبیایی و آمریکایی در ونزوئلا داده و این نشست روز دوشنبه تشکیل خواهد شد.

پیشتر، نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد در نامه‌ای «ساموئل مونکادا» رییس شورای امنیت درخواست کرده بود که این شورا اقدام به کودتا در ونزوئلا را محکوم کند.

ونزوئلا هفته گذشته بیش از ۱۲ تن شامل دو آمریکایی را که برای شرکت "سیلورکورپ یو اس ای" کار می کرده‌اند، دستگیر کرد که بخشی از یک توطئه شکست خورده بود و پیروزی همگانی برای دولت نیکلاس مادورو رییس جمهموری ونزوئلا به شمار می رود.

تلویزیون ونزوئلا نیز تصاویری از دو آمریکایی به اسارت گرفته شده به نمایش گذاشت که در آن اعلام شد توسط سیلورکورپ موظف به تصرف فرودگاه کاراکاس به منظور اخراج مادورو از این کشور شده بودند. به گفته مادورو این دو در دادگاه غیرنظامی محاکمه خواهند شد.

مادورو این عملیات تهاجمی را  برنامه واشنگتن برای سرنگونی دولت خود می‌داند و حضور دو تبعه آمریکایی در میان نزدیک به ۴۰ تروریست دستگیر شده را سندی محکم برای تایید ادعای خود قلمداد می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.