۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 704645

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی در استان با کمبود مواجه شده است.

کمبود ذخایر خونی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: به علت بیماری کرونا و همچنین ماه مبارک رمضان شاهد کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون در خراسان رضوی هستیم و بدین علت ذخایر خونی در این استان رو به کاهش است.
 مجید عبداللهی افزود: هم اکنون در همه گروه‌های خونی کمبود وجود دارد که در صورت ادامه این روند پاسخگویی به بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با چالش مواجه خواهد شد.
وی از مردم نیکوکار خراسان رضوی تقاضا کرد با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون و مشارکت در امر اهدا به کمک نیازمندان بشتابند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان این که اهدای خون موجب انتقال بیماری کرونا نمی‌شودتاکید کرد: همه امکانات حفاظتی شامل ماسک و دستکش برای مراجعان برای پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا اندیشیده شده است.
 عبداللهی گفت: روزه‌داری با اهدای خون منافات ندارد از این رو داوطلبان می‌توانند ساعتی پس از افطار برای اهدای خون خود اقدام و پس از آن تا سحر مایعات بیشتری میل کنند
وی افزود: ماه مبارک رمضان چهار پایگاه اهدای خون در مشهد شامل امام رضا(ع) در خیابان دانشگاه، شهید سلیمانی در آزاد شهر، شهید کریمی در بلوار شریعتی و مهر در منطقه ابوطالب از ساعت۲۱ تا یک بامداد فعال است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت:در ایام ماه رمضان پایگاه اهدای خون امام رضا(ع) در نوبت صبح هر روز به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸و۴۵ دقیقه تا ۱۳ آماده دریافت خون داوطلبان است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.