پایگاه «میدل‌ایست‌آی» به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش داده است، دولت این رژیم به دنبال برقراری مجدد روابط دیپلماتیک کامل با ترکیه است.

تلاش‌های مخفی رژیم صهیونیستی برای روابط کامل با ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه میدل‌ایست‌آی، این منبع رسمی اسرائیلی به این موضوع اشاره کرد که دو طرف دارای منافع مشترک از جمله در سوریه و همچنین در حوزه منابع گاز طبیعی در شرق دریای مدیترانه هستند. این اظهارات در حالی منتشر شده‌ که چند روز پیش انتشار یک گزارش تایید نشده با موضوع پیشنهاد رژیم صهیونیستی به ترکیه به منظور امضای یک توافق تعیین سرحدات در دریای مدیترانه مشابه با توافق سال گذشته میلادی با لیبی جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد.

در عین حال یک حساب رسمی وابسته به رژیم صهیونیستی در توییتر مطلبی را منتشر کرده و در این مطلب آورده است: اسرائیل به روابط دیپلماتیک خود با ترکیه افتخار کرده و امیدوار به تحکیم مضاعف این روابط در آینده است.

این منبع رژیم صهیونیستی به میدل‌ایست‌ای گفت: ما هرگز هیچ مورد مربوط به یک توافق تعیین سرحدات دریایی را با ترکیه حتی در اوج روابط دوجانبه ما در دهه ۱۹۹۰ مورد بحث قرار نداده‌ایم. گزارش‌ها در این مورد کاملا بیهوده است.

او ادامه داد: چیزی که ما هم‌اکنون به دنبالش هستیم، برقراری روابط دیپلماتیک کامل با ترکیه است. تا زمانی که چنین روابطی را نداشته باشیم، دستاوردهای خیلی کمی را با یکدیگر خواهیم داشت.

این مقام در عین حال درباره‌ی عدم امضای بیانیه  محکومیت آنکارا از سوی رژیم صهیونیستی گفت: ما هرگز بخشی از این گروه نبوده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.