مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت کتبی اعلام کرده است که مدارس باید از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی شوند. اما گفته سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر عدم بازگشایی مدارس به صورت شفاهی بوده است و نمی توانیم آن را ملاک قرار دهیم. به طور حتم مدارس از شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی خواهند شد.

آموزش و پرورش: بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت / بهداشت و درمان: تا پایان ماه رمضان مدارس باز نمی شوند / تکلیف دانش آموزان چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، حدود دو ماه و نیم از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی گذشته است. در این مدت رعایت یکسری از دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باعث شد که روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی کاهش یابد و این استان در آستانه قرار گرفتن در وضعیت سفید از لحاظ ابتلا به کرونا قرار گیرد.

به جهت جلوگیری از آسیب های آموزشی و علمی به دانش آموزان ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته است که در تعطیلی مدارس تجدید نظری صورت گیرد. به همین منظور، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که با تصمیم این ستاد مدارس از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه باز  خواهند شد.

اما پس از آن جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که حداقل تا پایان ماه رمضان مدارس تعطیل بوده و به هیچ عنوان نباید موسسات آموزشی و مدرسه ها بازگشایی شوند.

این تفاوت آرا و نظرها باعث شده که بسیاری از دانش آموزان و والدینشان و همچنین مدیران و معلمان مردد شده و تکلیف آنها مشخص نباشد. به همین منظور با قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تماس گرفته و نظر او را جویا شدیم.

بازگشایی مدارس در ۲۷ اردیبهشت ماه لازم الاجراست

 قاسمعلی خدابنده در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شده است که مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه برای رفع اشکال و مراجعه دانش آموزان باز خواهند بود. این مصوبه به وزارت آموزش و پروش ابلاغ شده و وزارت هم آن را برای استان ها ارسال کرده است.

وی افزود: به همین منظور کنفرانسی را به صورت ویدیویی با رئیسان آموزش و پرورش شهرستان های خراسان رضوی و معاونان آموزشی برگزار کرده و از آنها خواسته ایم که مدارس از شنبه ۲۷  اردیبهشت ماه باز شده و مدیران و معلمان در محل خدمت خود حاضر و پاسخگوی دانش آموزان باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نظر سخنگوی محترم وزارت بهداشت شفاهی بوده و ستاد ملی کرونا آن را تایید و ابلاغ نکرده است، نمی توانیم این گفته را ملاک عمل قرار داده و طبیعی است که ملزم به اجرای دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر بازگشایی مجدد مدارس خواهیم بود.

وی در خصوص تمهیدات آموزش و پرورش برای بازگشایی مجدد مدارس استان گفت: مدیران به همراه برخی از اولیا، برای ضدعفونی کردن و گندزدایی مدارس در این مدت زحمات زیادی کشیده اند. به همراه آنها بسیج دانش آموزی و کانون بسیج فرهنگیان، سازمان و تشکل های دانش آموزی نیز به این قضیه ورود پیدا کرده اند و به همین دلیل مدارس به خوبی ضدعفونی و گندزدایی شده اند.

وی ابراز داشت: در چند روز گذشته نیز رئیسان و معاونین آموزش و پرورش تقریبا در تمامی مناطق استان حاضر شده و بازدیدهایی از مدارس داشته و آمادگی کلاس های آموزشی برای شروع مجدد دروس را زیر نظر گرفته اند. به همین دلیل آمادگی نسبی برای بازگشایی مجدد مدارس وجود دارد.

خدابنده با ذکر این نکته که تصور می کنم از بازگشایی مدارس استقبال خوبی از سوی اولیای دانش آموزان صورت نخواهد گرفت ادامه داد: با توجه به اینکه در مدت تعطیلی مدارس بسیاری از دانش آموزان توانسته اند به صورت مجازی آمادگی درسی خود را حفظ کرده و دروس جدید را یاد بگیرند، به احتمال زیاد توسط اولیای خود از حضور در مدرسه منع می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مدیران و شورای مدارس این اختیار را دارند که از دانش آموزان نظرسنجی کرده و برای آنها برنامه ریزی نمایند که در چه ساعاتی یا چه روزهایی برای کدام یک از دروس در مدرسه حضور یابند. شاید به این روش دروسی که اهمیت بیشتری دارند یا دانش آموزان ایراداتی در آن داشته باشند با تعداد بیشتری برگزار شود.

وی مطرح کرد: در این مدت مدارس را مورد رصد قرار خواهیم داد و اگر تعداد دانش آموزان در برخی از ساعات یا کلاس ها افزایش پیدا کرد آن ها را شیفت بندی کرده تا با ازدحام دانش آموزی روبرو نشده و فاصله گذاری اجتماعی حفظ شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تعطیلی مدارس در ایام گذشته، آیا مدت سال تحصیلی افزایش پیدا می کند تا دانش آموزان مدت بیشتری را در مدارس حضور داشته باشند، گفت: برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان خرداد ماه تمام امتحانات به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم تمام شود. یعنی اگر کلاس های رفع اشکال یا مجازی در این روزها ادامه پیدا کنند بازهم به گونه ای خواهد بود که تا پایان خرداد ماه امتحانات پایان یابد.

وی تصریح کرد: در هفته پیش رو که مدارس بازگشایی می شوند، اگر حجم ورودی دانش آموزان زیاد بوده و امکان برگزاری امتحانات حضوری محیا بود، به احتمال زیاد از اواسط خرداد ماه امتحانات را شروع خواهیم کرد. در غیراینصورت اختیار را به مدیران مدارس داده تا امتحانات را به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار کرده و برای آن زمان بندی کنند.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.