۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر: 704703

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی که برای تبلیغ دین اسلام به کشورهای مختلف سفر می کند از خاطره خود در مورد معرفی مولای متقیان به یک شهروند بلاروسی سخن گفت.

خاطره حجت الاسلام سهروردی از معرفی حضرت علی(ع) در کشور بلاروس

به گزارش قدس آنلاین: حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی که برای تبلیغ دین اسلام به کشورهای مختلف سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین یکی از خاطرات خود در سفر به کشور بلاروس را تعریف کرده و می گوید: سال ۸۹ برای تبلیغ دین اسلام بلاروس بودم. کتابخانه ملی بلاروس نزدیک رزیدانسم بود که روزها به آنجا سر میزدم.

یک روز استادی را دیدم. تا فهمید مسلمانم، از تروریسم پرسید. متاسفانه، در جهان امروز، اسلام مساوی شده با ترور. بالاخره کلی جواب دادم و او هم انگار راضی شد و خداحافظی کرد و من هم برای بدرقه برخاستم،  ناگهان دیدم رنگش سرخ شد و گفت: تو داری منو تعقیب می کنی؟

گفتم: چه تعقیبی؟ ما طبق سنت مان، شایسته می دانیم اگر با کسی نشستیم او را بدرقه کنیم. گفت: عالیه. کدام فیلسوفی به شما این آموزه ها را آموخته؟ در غرب فرض بر این است که حرفهای ناب را فقط فیلسوفان یا شاعران می گویند.

خواستم بگم امام علی(ع). دیدم او که امام نمی شناسد. لذا گفتم: این جمله از پروفسور علی است. گفت: من تا حالا پرفسور علی نشنیدم.  خیال کردم همه چیز حل شد. اما.... شب ایمیل زد: من هرچه گوگل زدم professor Ali چیزی پیدا نکردم.

وای.. ای خدا... حالا بیا براش... پروفسور علی درست کن. رفتم زندگینامه امیر_کلام را پیدا کردم. بجای امام، پروفسور گذاشتم. اینم پروفسور علی.

بعدها در تداوم ارتباط به او فهماندم، علی فراتر از پروفسور هاست. ما علی(ع) را حتی به اندازه یک پرفسور به دنیا معرفی نکردیم. مولا مرا ببخش ما شرمنده ایم.


#خاطرات فرامرزی یک_طلبه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.