داشتن یک دروازه‌بان سرپنجه و آماده می‌تواند هرتیمی را به عرش ببرد. استقلال نیز با داشتن شماره یکی همچون سید حسین حسینی در سال‌های اخیر از این موهبت بزرگ بهره‌مند بوده و خود را از داشتن دروازه‌بانی آماده بی‌نیاز دیده است.

نَه از رقابت می‌ترسیم نَه از شروع لیگ

قدس آنلاین:داشتن یک دروازه‌بان سرپنجه و آماده می‌تواند هرتیمی را به عرش ببرد. استقلال نیز با داشتن شماره یکی همچون سید حسین حسینی در سال‌های اخیر از این موهبت بزرگ بهره‌مند بوده و خود را از داشتن دروازه‌بانی آماده بی‌نیاز دیده است. اما شاید آنچه سبب شده استقلال با وجود برخورداری از چنین ظرفیتی به قهرمانی لیگ نرسید مسائل دیگری بوده که سید حسین حسینی، شماره یک این روزهای باشگاه استقلال به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کند. این یک گفت‌وگوی اختصاصی است با دروازه بان استقلال که در روزهای سخت کرونا تمرینات خانگی را سپری می‌کند.

*بیش از ۷۰ روز است که شما نتوانستید تمرین گروهی انجام دهید. دراین ایام چه کردی تا در فرم بدنی مطلوب حفظ شوی و همچنان آماده باشی؟

همه ما مشغول تمرینات انفرادی خانگی هستیم. خودم شخصاً هر دو یا سه روز یک‌بار فیلم تمریناتم را برای کادر فنی می‌فرستم تا آن‌ها در جریان آمادگی‌ام قرار داشته باشند. البته هیچ چیز تمرینات گروهی نمی‌شود به خصوص برای ما دروازه‌بان‌ها که دوست داریم روی چمن تمرین کنیم. به هرحال نوع تمرینات ما متفاوت است. باید اختصاصی کار کنیم. باید شیرجه بزنیم و تمرینات خاص دروازه‌بانی را انجام دهیم. اما خودتان می‌دانید که در خانه نمی‌شود تمرین دروازه بانی کرد به همین دلیل بیشتر دارم کار کششی  و بدنی می‌کنم تا حداقل بدنم از فرم خوب نیفتد.

*درست می‌گویی دروازه‌بان‌ها باید تمرینات خاص خود را داشته باشند. چرا به همراه مربی دروازه‌بان‌های استقلال تمرین اختصاصی را در دستور کار قرار ندادید. گفته می‌شد برخی تیم‌ها دارند تمرین مخفیانه انجام می‌دهند.

ببینید برای استقلال دو زمین تمرین را در نظر گرفته‌اند. یکی ورزشگاه آزادی و دیگری ورزشگاه انقلاب. در این دو ورزشگاه افراد زیادی می‌روند و می‌آیند. در واقع اگر بخواهیم درست به ماجرا نگاه کنیم هیچ‌یک از این دو ورزشگاه به طور اختصاصی دراختیار ما قرار ندارند. برای همین تمرین کردن در چنین محیطی خیلی ریسک بالایی دارد. ما هم ترجیح می‌دهیم در خانه به تمرین ادامه بدهیم. البته رقیب ما از چنین امتیازی برخوردار است. آن‌ها در ورزشگاه اختصاصی خودشان تمرین می‌کنند. آن‌ها درفشی‌فر را دارند که هر وقت بخواهند می‌توانند درش را ببندند و اختصاصی تمرین کنند. اما استقلال چه؟ آیا ما هم همین شرایط را داریم؟ نه، هرگز. این یک تفاوت بزرگ هست میان ما و پرسپولیس که برای من هم یک معماست که چرا برای آن‌ها چنین امکاناتی برقرار است اما برای ما نه. ای کاش ما هم مانند پرسپولیسی‌ها زمین تمرین اختصاصی داشتیم. البته به ما ورزشگاه‌هایی را اختصاص داده‌اند. ورزشگاه امام رضا(ع) و کمپ ناصرحجازی اما هیچ یک از این دو ورزشگاه آماده استفاده نیستند و مشکل زمین دارند. در این شرایط ما مجبوریم زمین کرایه کنیم. می‌دانم که مدیران باشگاه در تلاشند و کار می‌کنند اما تلاش آن‌ها نتیجه نداده و تنها توانستند مکان‌هایی را فراهم کنند که در زمان عادی قابل استفاده است. الان ویروس کرونا همه جا پخش شده و من نمی‌دانم چطور می‌خواهند کنترلش کنند.

*یعنی با بازگشت به تمرین گروهی مخالفی؟

نه، من مخالف نیستم اما ما شرایطش را نداریم. شما تصور کنید بخواهیم در ورزشگاه انقلاب تمرین کنیم. چه تضمینی وجود دارد که کسی جز ما آنجا رفت و آمد نکند. خودمان همین طوری نزدیک به ۵۰ نفر هستیم که همین طوری بودنمان در کنار هم خطرناک است. حالا شما تصور کنید که بخواهیم تمرین هم داشته باشیم که ریسک خیلی بالا می‌رود. من نگران سلامتی کل تیم هستم. می‌دانم که جمع کردن این همه فوتبالیست در کنار هم ساده نیست.

*این حرف‌ها را که می‌زنی بعضی‌ها می‌روند و می‌گویند شما انگار از شروع لیگ می‌ترسید.

چه ترسی؟ اصلاً چرا باید بترسیم؟ ترس معنا ندارد. آن‌هایی که تصور می‌کنند ‌استقلال از شروع لیگ می‌ترسد راه را دارند اشتباهی می‌روند. آن‌ها نمی‌دانند که ذات تیم ما مبارزه است. پس از کجا معلوم که همین افراد که ما را متهم به ترسیدن می‌کنند خودشان قهرمان لیگ شوند؟ اینکه الان در صدر جدول قرار دارند دلیل نمی‌شود هر حرفی را به زبان بیاورند. نه هیچ ترسی نیست. اتفاقاً آن‌ها هستند که با این حرف‌ها می‌خواهند جَو را متشنج کنند و ما را به هم بریزند. ما نه می‌ترسیم و نه واهمه ای از شروع لیگ داریم و آن‌هایی هم که الان فکر می‌کنند چون در صدر جدول هستند پس قهرمان لیگ می‌شوند بدانند که کارشان خیلی سخت خواهد بود چون استقلال شانس بیشتری نسبت به آن‌ها دارد. ما یک بازی عقب افتاده داریم. آن بازی را می‌بریم و بعد بقیه امتیازها را هم جمع می‌کنیم. شک نکنند که آن‌ها از استقلال خواهند ترسید نه ما از آن‌ها.

*برای قهرمانی تیمت در لیگ چه اندازه شانس قائلی؟

به همین اندازه که به شما بگویم ما لیگ را متفاوت آغاز خواهیم کرد.

ما شانس زیادی داریم. این را از ته قلبم به شما و هواداران استقلال می‌گویم که روی قهرمانی ما می‌توانند حساب کنند. دوستان ما که الان در صدر جدول هستند خیلی خیالاتی شده اند و فکر می‌کنند ۳۰ امتیازی که باقی‌مانده همه اش مال این‌هاست در حالی که همین پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به نفت مسجدسلیمان باخت. تیمی که درتهران به نفت مسجد سلیمان می‌بازد هرگز نباید با قاطعیت از قهرمانی حرف بزند چون ممکن است باز هم ببازند آن هم در همین ورزشگاه آزادی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.