دیروز خیلی از آن‌هایی که قصد حضور در ییلاقات اطراف شهر مشهد را داشتند به ویژه آن‌هایی که می‌خواستند به دره ارغوان بروند و از طبیعت زیبای این روزهای این دره رنگارنگ استفاده کنند با ممانعت پلیس و دهیار روستای دهبار مواجه شدند.

دلیل ممانعت ورود گردشگران به دره ارغوان چه بود

هاشم رسائی‌فر/

دیروز خیلی از آن‌هایی که قصد حضور در ییلاقات اطراف شهر مشهد را داشتند به ویژه آن‌هایی که می‌خواستند به دره ارغوان بروند و از طبیعت زیبای این روزهای این دره رنگارنگ استفاده کنند با ممانعت پلیس و دهیار روستای دهبار مواجه شدند.

ترافیک چندین و چند خودرو و نارضایتی و ناراحتی مردم از یک طرف و برخورد نامناسب دهیار دهبار از طرف دیگر موجب شد تا مراجعه‌کنندگانی که قصد عزیمت به دره ارغوان یکی از شاهکارهای طبیعی این روزهای در همسایگی مشهد را داشتند با مشقت و سختی زیاد برگردند و خاطره‌ای تلخ برای آن‌ها رقم بخورد. این موضوع در حالی واقع شد که هیچ کدام از مراجعه‌کنندگان دیروز از محدودیت ترافیکی به وجود آمده اطلاعی نداشتند و از این مورد گلایه‌مند بودند.

اما دلیل این موضوع چه بود؟ چرا پلیس و دهیار از حضور مردم در دل طبیعت زیبای دره ارغوان ممانعت کردند؟ پاسخ این موضوع را باید در همان تلخ و شیرین خاطرات جست؛ چرا که گویا برای پیشگیری از وقوع اتفاقاتی تلخ دیروز از حضور مردم در دره ارغوان جلوگیری شد.

•        ایجاد محدودیت برای حفظ جان مردم

سیدحسن حسینی؛ فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز در پاسخ به این پرسش که دلیل ممانعت حضور مردم در ییلاقات دره ارغوان چه بوده است به قدس گفت: با توجه به اینکه از ابتدای سال شاهد بارش‌های رگباری همراه با جاری شدن سیلاب‌های شدید در بیشتر نقاط ییلاقات طرقبه شاندیز بودیم و به دلیل اینکه نقاطی همچون دره ارغوان مستعد بروز سیلاب‌های خطرناک است و بارندگی‌های رگباری که بعضاً اتفاق می‌افتد، در راستای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی برای همشهریان تمهیداتی در مورد محدودیت ترافیکی در محدوده‌های خطرناک همچون دره ارغوان اندیشیده شد که به همین دلیل از حضور مراجعه‌کنندگان به چنین مکان‌هایی ممانعت به عمل آمد.

وی همچنین در خصوص اینکه چرا پیش از این اتفاق به مردم در خصوص نرفتن به چنین مکان‌هایی اطلاع‌رسانی نشده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه این تصمیم همان طور که عنوان شد برای حفظ سلامت جان مردم اتخاذ شده و زمان زیادی برای اعلام آن وجود نداشت در این مورد اطلاع‌رسانی به موقعی نشده بود اما در موارد مشابه سعی بر این خواهد بود که مواردی که هست زودتر به اطلاع مردم برسد تا موجبات سرگردانی آن‌ها نیز فراهم نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.