رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گیاهان دارویی مشهد گفت: کسانی که در کلاس های ما شرکت کرده اند می توانند به مراجعه کنندگان مشاوره دهند هر چند اکثر کسانی که عطاری دارند صرفا فروشنده هستند و حق تجویز و دادن هیچ نوع دارو و دریافت حق ویزیت ندارند. در مشهد فقط ۱۳ نفر از اعضاء جامعه گیاه درمانی ایران وابسته به بنیاد پزشکی امام خمینی(ره) هستند که اجازه ویزیت دارند.

فقط ۱۳نفر در مشهد حق ویزیت داروگیاهی دارند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: سید حسن بخارایی ضمن اشاره به استفاده برخی در این روزهای شیوع کرونا بیان کرد: برخی در این روزها مبادرت به استفاده از داروهایی منتسب به امامان و ائمه کرده اند که در اینجا لازم می دانم وجود یک چنین داروهایی را برای پیشگیری از کرونا منتسب به هر ائمه و امامی تکذیب کنم.

وی ادامه داد: البته داروهای تقویتی مانند عسل یا برخی دیگر از داروهای سنتی برای تقویت قوای جسمانی داریم که باید در استفاده از این ها هم ملاحظات لازم انجام شود ولی دارویی که بتواند مانع ابتلا به کرونا بشود درمیان گیاهان دارویی وجود ندارد.

بخارایی افزود: برخی می گویند گیاهان دارویی ضرر ندارد نخیر این طور نیست اگر از همین گیاهان دارویی هم افراطی استفاده شود قطعا اثراث منفی فراوانی به همراه خواهد داشت و باید از طرف افراد مورد اعتماد و تحصیل کرده این علم تجویز شود. کسانی که مجوز ویزیت کردن و دارو دادن دارند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گیاهان دارویی مشهد ادامه داد: کسانی که در کلاس های ما شرکت کرده اند می توانند به مراجعه کنندگان  مشاوره دهند اما برخی ازهمین ها هم حق تجویز و دادن هیچ نوع دارو و دریافت حق ویزیت را ندارند. اکثرا کسانی که عطاری دارند صرفا فروشنده هستند و اجازه ای برای دارو دادن ندارند. در تمام مشهد فقط ۱۳ نفر از اعضاء جامعه گیاه درمانی ایران وابسته به بنیاد پزشکی امام خمینی(ره) هستند که اجازه ویزیت دارند.

وی در خصوص قیمت بالای گیاهان دارویی گفت: قبول دارم که عده ای هم در صنف ما هستند که مثل خیلی از صنوف دیگر گران فروشی می کنند. ولی به هر شکل اکثر محصولاتی که در دارو گیاهی ها مشاهده می کنید وارداتی است و طبیعی است که قیمت بالایی داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت نظارت بر عطاری های سطح شهر افزود: ما در حال حاضر ۱۲۰۰ عطاری در سطح شهر داریم و نمی توانیم که تمامی این ها را بازرسی کنیم چون تعداد بازرسان ما محدود هستند مردم خودشان باید مراقب باشند و از هر جایی دارو تهیه نکنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.