خراسان شمالی- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از قلع و قمع ۲۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی فروردین و نیمه اول اردیبهشت سال جاری به مساحت ۱۶۸۰ متر مربع در اراضی زراعی و باغها در این استان خبر داد.

قلع و قمع ۲۴ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در باغ های خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان شمالی، مهندس محمدباقر منتظری با اعلام این خبر افزود: در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ ها و همچنین جلوگیری از تغییر کاربریهای غیر مجاز؛ به استناد تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قلع و قمع گردید و اراضی مجددا به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: در مدت یاد شده، ۱۸۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز  در بازه زمانی فوق در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۴۹ مورد با صدور اخطار و توقف ساخت وساز غیرمجاز در راستای تبصره ۱ ماده ۱۰ از تغییر کاربری اراضی جلو گیری شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۲۳ مورد بدلیل عدم توجه به اخطار صادره به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ با اخذ دستور قضائی نسبت به قلع و قمع آن اقدام شده و ۱۵ فقره نیز از طریق ماده ۳ قانون حفظ کاربری اقدام به طرح دعوی در مراجع قضائی شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.