۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 704749

منابع رسمی در دولت مستعفی یمن از سیطره نیروهای این دولت بر پادگانی در استان زنجبار این کشور بعد از درگیری‌های شدید با نیروهای تحت حمایت امارات خبر دادند.

پیروزی نیروهای «هادی» بر مزدوران امارات

قدس آنلاین:  منبعی نزدیک به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدرَبه منصور هادی» از سیطره ارتش تحت امر این دولت بر پادگانی در جنوب غربی یمن خبر داد.

مختار الرحبی، منشی سابق منصور هادی و مشاور وزیر فعلی اطلاع‌رسانی در دولت هادی در توییتی نوشت که نیروهای دولت مستعفی به طور کامل پادگان «الطریه» را از دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که وابسته به امارات هستند، به دست گرفته است.

این پادگان نزدیک شهر «زنجبار» مرکز استان «أبین» (واقع در جنوب غربی یمن و هم‌مرز با استان عدن) است.

نیروهای دولت منصور هادی از مرداد گذشته بعد از درگیری ها در شهر عدن با شورای انتقالی، استان عدن و پس از آن استان ابین و بخش‌هایی از استان شبوه را از دست دادند.

دولت هادی بعد از بی‌میلی عربستان سعودی در حمایت از خود در برابر شورای انتقالی و امارات و بی‌نتیجه بودن توافق ریاض، تلاش دارد خود مناطق از دست رفته را پس گرفته و خود را به پایتخت موقت (یعنی عدن) برساند.

 منصور هادی که از سال ۲۰۱۲ پست ریاست‌جمهوری را در یمن بر عهده گرفته بود در پی تحولات یمن در سال ۲۰۱۵ از این منصب استعفا کرد. وی ابتدا به عدن رفت و با پس گرفتن استعفای خود، عدن را به عنوان پایتخت خود اعلام کرد.

با وخیم شدن اوضاع اقتصادی عربستان سعودی و کاهش درآمدهای نفتی این کشور به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، برخی منابع آگاه نوشت که ریاض به دولت ریاض‌نشین منصور هادی گفته از پایان این ماه (ماه مه) خبری از رزرو هتل و تقبل هزینه وزرای یمنی نیست و آن‌ها باید خود هزینه‌هایشان را متقبل شوند. از این رو، دولت هادی تلاش دارد پایتخت موقت اشغال شده به دست شبه‌نظامیان وابسته به امارات را دوباره به دست آورد 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.