بندرعباس- نگاهی به آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حکایت از آن دارد که میانگین ابتلا به ویروس کرونا در طول یک شبانه روز در مدت دو هفته اخیر بین ۵۰ تا ۷۰ مورد بوده،این افزایش ابتلا در شرایطی است که هرمزگان در زمان اوج کرونا در کشور، در وضعیت بسیاری خوبی قرار داشت.

وضعیت کرونا در هرمزگان نگران کننده است/احتمال بازگشت محدودیت ها وجود دارد

قدس انلاین-گروه استان ها: برخی از شهروندان در هرمزگان معتقد هستند که عادی سازی شرایط و از سرگیری بیشتر فعالیت ها، موجب شده تا مردم تصور بر تمام شدن کرونا داشته باشند و از همین رو خیلی رعایت نکات و توصیه های بهداشتی را جدی نگیرند.

افزایش مبتلایان در این استان از زمانی که محدودیت های تردد برداشته شده است دغدغه مسئولان را نیز افزایش داد به گونه ای که استاندار هرمزگان در نشست اخیر ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: افزایش شیوع بیماری کرونا طی روزهای اخیر در هرمزگان و ترددهای زیاد و حضور مردم در مکان های عمومی آن هم بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری، نگران کننده است.

فریدون همتی افزود: به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا طی روزهای اخیر در هرمزگان، دغدغه و نگرانی جدی داریم و مردم باید بدانند که در صورت بی توجهی به توصیه های بهداشتی،  ممکن است هرمزگان به لحاظ افزایش بیماری کرونا به وضعیت فعلی استان خوزستان دچار شود.

عادی شدن کرونا برای مردم

در همین حال رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن انتقاد از بی توجهی برخی از مردم نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی، هشدار داد: در صورتی که روند ابتلا به کرونا به این شکل ادامه یابد، مردم در انتظار اعمال محدودیت‌های مسافرت و همچنین اعمال قرنطینه‌های سختگیرانه باشند.

دکتر حسین فرشیدی بیان داشت: علت اصلی افزایش بیماری کرونا در هرمزگان بویژه در بندرعباس، حجم بالای جمعیت و رعایت نکردن فاصله فیزیکی در مکان‌های شلوغ است.

وی ادامه داد: اکنون همه شهرستانهای هرمزگان بویژه بندرعباس، میناب، کیش ، قشم ، حاجی آباد ، بندرلنگه ، رودان بیشتری و پارسیان ، بندرخمیر ، جاسک ، بستک ، سیریک و بشاگرد  مبتلا به کرونا وجود دارد.

کرونا تمام نشده است

در همین راستا معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و متخصص بیماری های عفونی نیز ضمن هشدار جدی به مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: با شروع مشاغل کم خطر و برداشت محدودیت سفر ، تا حدودی مردم به این باور رسیدند که کرونا پایان یافته و از همین رو دیگر نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی چندان حساسیت به خرج نمی دهند.

مردم باید بدانند که از سرگیری فعالیت ها براساس تصمیم ملی و به منظور پیشگیری از خسارت بیشتر اقتصادی بوده و به هیچ عنوان به معنای عادی بودن شرایط نیستدکتر مهدی حسنی آزاد افزود: ما نگران تغییر رفتار مردم نسبت به ویروس کرونا در بازار و کاهش قرنطینه خانگی و عادی شدن این رفتارها هستیم ، در حالی که همه ما باید پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که از سرگیری فعالیت ها براساس تصمیم ملی و به منظور پیشگیری از خسارت بیشتر اقتصادی بوده و به هیچ عنوان به معنای عادی بودن شرایط نیست.

آزاد تصریح کرد: با توجه به شلوغی های سطح شهرها این خطر وجود دارد که در صورت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی تداوم افزایش شمار مبتلایان به کرونا به صورت جدی مطرح است و به شدت سلامت جامعه را تهدید می کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هشدار داد: بی توجهی به طرح فاصله گذاری اجتماعی تنها به گسترش شیوع ویروس کرونا کمک می کند و همچنان باید رفتارهای گذشته تا کنترل این ویروس ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.