آستارا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام بستری ۱۴ کودک مبتلا به بیماری گاستروانتریت یا التهاب روده و معده در بیمارستان شهید بهشتی آستارا، نسبت به خطر شیوع آن در این شهرستان هشدار داد.

هشدار دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به شیوع بیماری گوارشی در آستارا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،آبتین حیدرزاده ،در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی آستارا اظهار کرد: از روز سه‌ شنبه هفته جاری تاکنون ۱۴ کودک مبتلا به گاستروانتریت با علائم اسهال و استفراغ در این مرکز درمانی بستری شده اند و کودکان، بیشتر از بزرگسالان در معرض خطر این بیماری هستند و این بیماری در بزرگسالان، خفیف و به صورت سرپایی قابل درمان است.

وی افزود: گاستروانتریت ارتباطی به کرونا ندارد و جهت اطمینان، آزمایش‌های کرونا برای افراد مبتلا به آن بیماری انجام می شود و برای مقابله با شیوع گاستروانتریت، کلر آب شرب باید افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مردم توصیه کرد، سبزی و میوه‌جات را قبل از مصرف به خوبی شسته و پس از تماس با سرویس‌های بهداشتی دست‌ها را ضدعفونی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: در صورت شیوع گاستروانتریت در آستارا بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان برای درمان مبتلایان از تخت، نیروی انسانی و تجهیزات دارویی کافی برخوردار است.

سید حسن میری ادامه داد: بیماری گاستروانتریت عارضه ای گوارشی توأم با اسهال و استفراغ است و برای پیشگیری از شیوع آن، باید کارگروه های بهداشتی و علمی در آستارا تشکیل و فعال شود.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.