معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ آزمایش کرونا به صورت سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام می‌شود.

روزانه ۳۰۰ آزمایش سرپایی کرونا انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ آزمایش کرونا به صورت سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام می‌شود.
او افزود: موارد مثبت به صورت روزانه در سامانه سینا به ثبت می‌رسد و روند مراقبت از بیماران، شرایط قرنطینه و بررسی سلامت خانواده بیماران به طور مستمر انجام می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: علاوه بر این، غربالگری از گروه‌های هدف به صورت تلفنی در حال انجام است تا بتوانیم زنجیره انتقال را مدیریت و قطع نماییم.
قلیان با بیان اینکه در آزمایش سرپایی کرونا به ازای هر یک میلیون نفر، روزانه یک صد نفر باید مورد آزمایش قرار گیرند، بیان کرد: تلاش می‌شود با افزایش مراکز سرپایی، آمار آزمایش به روزانه ۵۰۰ نفر برسد.
او با تاکید بر اینکه با توجه به فعالیت بسیاری از مشاغل، اصناف و مراکز، نباید شرایط عادی سازی شود، تصریح کرد: باید عزم و همت همگانی که از ابتدای اسفندماه در میان تمامی سازمان‌ها و ادارات در راستای کنترل و مبارزه با ویروس کرونا شکل گرفت ادامه پیدا کند تا بتوانیم به شکل کامل زنجیره انتقال را قطع نماییم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.