یزد - فرماندار شهرستان مهریز گفت: توجه به احیای واحدهای صنعتی و تولیدی در سال جهش تولید و توجه ویژه به صنعت گردشگری پس از پایان شروع کرونا از مهمترین اولویت های این شهرستان در سال جاری است.

احیای واحدهای صنعتی اولویت مسئولان مهریز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،رضا زارع زاده در هفتمین نشست خبری آنلاینی که توسط خانه مطبوعات استان یزد برگزار گردید اظهارداشت: این شهرستان با دارابودن بیش از ۳۰۰کارخانه و کارگاه صنعتی و وجود بیش ۵۰۰اثر تاریخی ثبت شده و دارابودن بیش از ۲۰واحد بومگردی فعال در حوزه گردشگری دارای پتانسیل ها ی با لقوه ای در حوزه ها ی صنعتی وگردشگری است .

وی با بیان اینکه فاصله کم این شهرستان نسبت به مرکز استان یکی از قابلیت ها ی مهم شهرستان بوده افزود: وجود تنها کارخانه سیمان استان ، وجود  تنها قلعه مدور کشور،وجود تنها معدن و سرب روی کشور و دومین معدن سرب و روی خاورمیانه ، وجود تنها فرودگاه آموزشی و پروازی استان واستقرار تنها بندرخشک استان با وسعت ۷۰۰هکتار  که نقش بسیار مهمی در جابجایی کالا و خدمات را در آینده دارد از مهمترین ویژگی ها ی این شهرستان است .

زارع زاده در خصوص برنامه های این شهرستان در خصوص  تحقق شعار سال گفت : ما در سال جاری برای رشد در شاخصه جهش تولید روزهای چهارشنبه هر هفته سرکشی و بازدید از صنایع و واحد های صنعتی  مشکل داررا در دستور کار خود قرار داده ایم که با حضورمسئولان استانی و محلی  این بازدیدها صورت می گیرد و مشکلات این واحد ها از نزدیک رصد شده و با ارجاع به مراتب بالاتر قول برطرف کردن موانع داده می شود .

فرماندارافزود : در استان چندین واحد صنعتی غیر فعال داشتیم که با رایزنی های که صورت گرفته امیدواریم این واحد های صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شود که کارخانه تولید آرد مهریزیکی از وحدهایی است که پس از ۱۰ سال در حال احیا شدن است و زمینه اشتغال ۴۰نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

وی گفت: احیای کارخانه سوسیس و کالباس مهریز ،احیای کارخانه شیر گلستان ، احیای واحد تولیدی دستمال کاغذی نیز از جمله واحد هایی است که درشهرستان در احیا شدند و به چرخه تولید بازگشتند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.