معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با تخصیص مرحله دوم تخصیص اعتبارات جرائم رانندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان که اخیرا صورت گرفت، این رقم برای سال ۹۸ به مجموع حدود ۹۵ میلیارد ریال رسید.

تخصیص  ۹۵ میلیارد ریال از اعتبارت جرائم رانندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، احمد یزدان‌پناه با اعلام این خبر اظهار کرد: ۶۶۵۰۷ میلیون ریال از اعتبار مذکور در بین شهرها و ۲۸۳۰۸ میلیون ریال در بین روستاها توزیع شده است.
وی افزود: اعتبارات میان ۷۷ شهر توزیع و صرف خرید، نصب علائم ترافیکی و خط کشی معابر، اصلاح هندسی، ایمن‌سازی ورودی شهرها، خرید و نصب دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات و... شده است.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی درباره توزیع اعتبارات میان روستاها تصریح کرد: اعتبارات این بخش عمدتا صرف خرید تجهیزات، ایمن‌سازی و احداث توقفگاه‌ها و استراحتگاه‌های جاده‌ای در روستاهای حاشیه محورهای طولانی و خسته کننده استان خواهد شد.
گفتنی است؛ طبق ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شصت درصد از کل وجوه حاصله به تفکیک درآمدهای ناشی از تخلفات رانندگی خارج از شهرها و داخل محدوده شهرها و روستاها حسب مورد به وزارت راه‌ و ‌ترابری (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور) به صورت متمرکز و در شهرها به شهرداری‌های محل و دهیاریها از طریق استانداری همان استان به تناسب هفتاد درصد و سی درصد اختصاص می‌یابد.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.