فوتبال آلمان قرار است امروز شنبه، بعد از یک وقفه دو ماهه به دلیل بیماری همه‌گیر کروناویروس از سر گرفته شود. فصل متوقف‌شده این بازی‌ها در هفته جاری با دربی حساس بوروسیا دورتموند و شالکه آغاز خواهدشد.

آغاز بازی‌های بوندس‌لیگا بعد از دو ماه تعطیلی به دلیل کرونا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آنکارا نیوز، هفته 26 لیگ برتر بوندس لیگا، دربی بین بوروسیا دورتموند و شالکه 04 در سیگنال ایدونا پارک دورتموند را شاهد خواهیم بود.

آلمان پیش از این رقابت‌های سراسر کشور را به دلیل نگرانی‌های بهداشتی ناشی از کروناویروس در 13 مارس متوقف کرده بود، اما هفته گذشته سازمان لیگ فوتبال آلمان (DFL) تایید کرد که بوندس لیگا از 16 مه از سر گرفته می‌شود.

بوندس لیگا اولین لیگ فوتبال اروپاست که طی همه‌گیری بیماری، مجددا راه‌اندازی می‌شود.

کریستین سیفرت، رئیس DFL، در کنفرانس خبری  پس از دیدار با نمایندگان باشگاه‌ها گفت: آنان اقدامات بهداشتی و آزمایش را انجام می‌دهند. همه وظیفه‌ دارند احتیاط کنند تا به کروناویروس آلوده نشوند و انتظار داریم که همه این مسئولیت را بر عهده بگیرند.

تیم‌ها مسابقات را در ورزشگاه‌های خالی برگزار می‌کنند، به‌طوری‌که مطمئنا در دربی امروز، بوروسیا دورتموند فاقد دیوار معروف زرد خود خواهدبود.

دیوار زرد یک گروه هوادار وفادار و آتشین بوروسیا دورتموند است که به دلیل تعصب شدید و سروصدای زیادی که دارند در دنیای فوتبال شناخته می‌شوند و تیم خود را در پشت دروازه حمایت می‌کنند.

اقدامات جدید در ورزشگاه‌ها

بازیکنان فوتبال، تعویضی‌ها، کادر فنی و پزشکی تیم‌ها، داوران و خبرنگاران عکاس، تنها افرادی هستند که اجازه ورود به زمین را دارند.

انتظار می‌رود، مدیران باشگاه، آتش‌نشانان و نیروهای پلیس، پرسنل امنیتی ورزشگاه و روزنامه‌نگاران در جایگاه‌ها حضور داشته باشند.

به‌عنوان بخشی از اقدامات مبارزه با ویروس کرونا، تیم‌ها مجاز به گرفتن عکس قبل از شروع مسابقه نیستند.

علاوه بر این، برای به حداقل رساندن خطرات، هیچ مراسمی قبل از مسابقات برگزار نمی‌شود و دست دادن میان بازیکنان، پیش و بعد از مسابقه وجود نخواهد داشت.

اقدامات دقیق دیگری همچون حفظ فاصله اجتماعی در نیمکت تیم‌ها نیز وجود خواهدداشت.

اگر بازیکنان و کادر فنی از جمله سرمربیان قوانین فاصله اجتماعی را روی نیمکت رعایت نکنند، باید مانند سایر کارمندان مسئول ماسک بپوشند.

اتاق‌های رسانه‌ای بسته می‌شوند

بازیکنان نمی‌توانند در اتاق مطبوعات حاضر شوند، جایی که به‌طورمعمول با رسانه‌ها صحبت می‌کنند، زیرا این مکان‌ها بسته خواهند بود.

در همین حال، مربیان مصاحبه‌های بعد از مسابقه خود را از طریق ویدیو کنفرانس انجام می‌دهند. اتاق‌های رختکن تیم میزبان و مهمان و توپ‌های مسابقه به‌طور دائم ضدعفونی می‌شوند.

هیچ‌گونه تماس بدنی در شادی‌های بعد از گل وجود ندارد

Kicker ، یک مجله مشهور ورزشی آلمانی اظهار کرد: DFL پیش‌ازاین در اسناد مکتوب به باشگاه‌ها گفته بود که بازیکنان باید شادی‌های بعد از گل را محدود کنند و بازیکنان می‌توانند با آرنج یا پا به هم ضربه بزنند.

بنابراین آنان نمی‌توانند یکدیگر را در آغوش بگیرند، دست بدهند، کف دست‌هایشان را به هم بزنند یا شادی‌های گروهی را بعد از به ثمر رساندن گل انجام دهند.

بایرن‌مونیخ صدرنشین بوندس لیگا

بایرن‌مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی لیگ آلمان، هنگامی‌که بوندس لیگا در ماه مارس متوقف شد، با 55 امتیاز در صدر جدول لیگ قرار داشت. بوروسیا دورتموند با 51 امتیاز در رده دوم و لایپزیگ نیز با کسب 50 امتیاز در رده سوم قرار گرفت. شالکه رقیب دورتموند از صدر جدول لیگ فاصله داشت و با 37 امتیاز در مکان ششم قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.