وزارت بهداشت انگلیس آمار کلی قربانیان کرونا در این کشور را حدود 34500 نفر اعلام کرده است.

فوت 468 بیمار مبتلا به کرونا در انگلیس طی 24 ساعت

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۷۰ مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، وزارت بهداشت انگلیس روز شنبه در گزارش روزانه خود درباره جدیدترین آمارهای مربوط به شیوع ویروس کرونا و مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به این ویروس اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 468 نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در این کشور جان باخته‌اند.

وزارت بهداشت انگلیس آمار کلی قربانیان کرونا در این کشور را حدود 34500 نفر اعلام کرده است که با در نظر گرفتن این رقم، انگلیس همچنان از لحاظ آمار قربانیان کرونا رتبه اول اروپا و رتبه دوم جهان را برای خود حفظ کرده است.

البته لازم به ذکر است که آماری که وزارت بهداشت انگلیس به‌عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند، در واقع آمار مبتلایان فوت‌شده در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می‌شود.

چندی پیش نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» با استناد به آمارهای دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) فاش کرد که با احتساب بیمارانی که خارج از بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از 41 هزار نفر می‌رسد؛ این رقم بیش از 2 برابر آمار رسمی اعلام‌شده از سوی مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس تا روز انتشار گزارش فایننشال تایمز (چهارشنبه 22 آوریل) بود.

روز سه‌شنبه نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی تعداد قربانیان کرونا در آسایشگاه‌های سالمندان و معلولین در انگلیس طی دوره 8 هفته‌ای منتهی به اول می (12 اردیبهشت) را دست‌کم 20 هزار نفر برآورد کرد.

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس، تاکنون بالغ بر 240 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است که حدود 3500 مورد از آنها مربوط به 24 ساعت گذشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.