۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶
کد خبر: 704878

دنیا که اسیر هیولای کرونا شد روح هیولایی خیلی از آدم‌ها هم پدیدار شد. کرونا همان‌قدر که برای جان انسان‌های ضعیف تهدید است برای خیلی از هیولاها فرصتی است برای رسیدن به امیال منفعت‌طلبانه. آلبرکامو نویسنده کتاب طاعون می‌نویسد: «اپیدمی‌هایی چون طاعون که به جان انسان‌ها می‌افتند قبل از گرفتن جان برخی‌ها روح انسانی‌شان را می‌کشند».

قدس آنلاین: دنیا که اسیر هیولای کرونا شد روح هیولایی خیلی از آدم‌ها هم پدیدار شد. کرونا همان‌قدر که برای جان انسان‌های ضعیف تهدید است برای خیلی از هیولاها فرصتی است برای رسیدن به امیال منفعت‌طلبانه. آلبرکامو نویسنده کتاب طاعون می‌نویسد: «اپیدمی‌هایی چون طاعون که به جان انسان‌ها می‌افتند قبل از گرفتن جان برخی‌ها روح انسانی‌شان را می‌کشند».

کاسبی با کرونا البته که تنها منحصر به احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده و غارت فروشگاه‌ها و بالا کشیدن دارایی مردم نیست. شکستن روح جوانمردی و سودجویی از احساسات مردم در این روزها و موج سواری بی‌شرمانه بدتر از کاسبی با کروناست.

در حالی که در چنین شرایطی در همه دنیا شاهد کمک و بروز هم نوعدوستی ستاره‌های ورزش در امداد به آسیب دیدگان کرونا هستیم در ایران برخی از ستاره‌های ورزش و سلبریتی‌ها هنوز بر طبل منفعت‌طلبی و هوچی‌گری می‌کوبند. آن‌ها که سالیانه میلیاردها تومان از کنار این مردم درآمد دارند ، در برج‌های دبی و منهتن  برای خود سنگر گرفتند و حاضر نیستند یک ریال از قرارداد نجومی‌شان صرف کمک به آسیب دیدگان کنند با نیش‌ها و کنایه‌های خود نمک بر زخم می‌پاشند.

داستان فوتبال و قهرمانی‌هایش داستان امروز و دیروز نیست و تا فرداها ادامه دارد. لیگ آغاز شود  یا تعطیل شود زمین به آسمان نمی‌آید. بیست دوره لیگ گذشته و دویست دوره آن هم برگزار خواهد شد. اما آنچه می‌ماند یادگارانی است که انسان‌ها با منش و گذشت خود بر جای می‌گذارند. مرحوم دهداری در دوران حضورش در فوتبال شاخ هیچ غولی را نشکست. قهرمانی دندان‌گیری را هم بدست نیاورد اما حالا پس از سال‌ها هنوز از رفتار و نظم و معلمی او یاد می‌شود. امروز اما سر پوکر قهرمانی، تعطیلی لیگ، خراب کردن قهرمانی دیگران و خوردن حق و حقوق همه به جان هم افتاده‌اند. پرسپولیسی‌ها چشم پوشیده بر خطرات احتمالی در بیانیه‌هایشان مضحک‌ترین جملات را به‌کار می‌برند و استقلالی‌ها بی‌خیال سرنوشت دیگران زور می‌زنند تا پرسپولیس قهرمان نشود.

کار به آنجا رسیده که فرهاد مجیدی که سابقه طولانی در توفان‌های دنیای مجازی دارد بی‌خبر از چگونگی فوت یک نوجوان فوتبالیست از عکس و اسم او در حالی‌که خانواده داغدارش در غم فراق عزیزشان می‌سوزند برای شو زشت تبلیغاتی خود سوءاستفاده می‌کند و البته کوتوله‌ترها هم چشم بسته به این کمپین پوشالی می‌پیوندند و ردیف و قافیه را برای بهانه‌تراشی‌ جور می‌کنند. آتش آن‌قدر شور بود که والدین نوجوان فوت شده  با قلبی شکسته از این همه سیاهی برائت جسته و اعلام کردند اصلاً بحث فوتبال نبوده و بزرگواران از نام فرزند ما برای موج‌سواری استفاده نکنند.

 آقایان کنج سنگرهای لاکچریشان پنهان می‌شوند، برای دیگران نسخه می پیچند بدون اینکه بدانند در همان لحظه کارگران، کارکنان و بازیکنان خودشان به خاطر کار در مجموعه اقتصادی‌شان در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و به نان شب محتاجند. اصلاً لیگ امسال را هر طور که هیولاها دوست دارند تعطیل کنید، فقط وجداناً پشت شعار «همه به خانه برمی‌گردیم» باشید و فردا با دیر شدن قراردادتان از پشت به هوادارانتان خنجر نزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.