استاندار خراسان رضوی گفت: شهرستان قوچان از ظرفیتهای بالقوه‌ای برای اشتغالزایی از جمله موقعیت جغرافیایی و اقلیمی ویژه برخوردار است و با توجه به شرایط آن انتظار کمترین میزان بیکاری در این شهرستان را داریم.

 قوچان ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در نشست بررسی الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی شهرستان قوچان که در محل استانداری به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد بر لزوم شتاب بخشیدن به فعالیتهای معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان تاکید کرد و افزود: معین‌های اقتصادی متخصصی داریم که مردم شهرستان قوچان می‌توانند از آموزش‌های رایگان آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به حمایت ویژه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و بی‌سابقه خواندن آن در تمامی استان‌های کشور گفت: نماینده برگزیده شهرستان قوچان در مجلس شورای اسلامی نیز از مدافعان سرسخت طرح مثلث توسعه اقتصادی است و معین‌های اقتصادی باید به صورت مرتب جلسات خود را در سال جاری تشکیل دهند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تامین مالی شهرستان قوچان را دنبال می‌کنیم افزود: متاسفانه شیوع بیماری کرونا سرعت اقتصادی ما را کاهش داد و خسارت‌های متعددی وارد ساخت که امیدواریم از ابتدای خرداد به مرور جبران شود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن تقدیر از ابتکار جالب استاندار در حوزه اقتصادی گفت: مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی توصیه پیامبر است.

حجت‌الاسلام محمد حسین ایزدی با تاکید بر نگاه جامع دین به کل بشریت افزود: پیامبر گرامی اسلام وظیفه برادر دینی را دو چیز می‌داند: مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و همکاری در جنگ و نبرد.

وی که به نمایندگی از آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد در این جلسه حاضر شده بود از تدبیر زیبای رزم‌حسینی در استان خراسان رضوی گفت و با اشاره به این که او یکی از استاندارهایی است که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت تصریح کرد: تایید طرح مثلث توسعه اقتصادی تایید شخص نیست بلکه توجه به این طرح توجه به نظام اسلامی است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به راه‌های ارتباطی و آب و هوای خنک قوچان در تابستان گفت: قوچان بستر بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری دارد.

علی اکبر لبافی افزود: شهرستان قوچان بستر بسیار خوبی در کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری دارد و راه‌های ارتباطی و آب و هوای خنک در تابستان می‌تواند زمینه مناسبی را برای بهره‌برداری از ظرفیت مازاد مشهد فراهم کند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به کنار هم قرار گرفتن اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان تاکید و بیان کرد:‌ توسعه قوچان همت عمومی را می‌طلبد و رقم زدن اتفاق جدید در حوزه شهرستان به تاثیرگذاری بیش‌تر معین‌های اقتصادی در حوزه توانمندی نیاز دارد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و معین اقتصادی بخش باجگیران در این نشست هم با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم تمام کشور را به طور یکسان ارزیابی کنیم گفت: سال‌هاست که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان قوچان گفته می‌شود اما مسیر راه و برنامه مشخصی ارائه نمی‌شود.

حسن حسینی با اشاره به تشکیل ۶ صندوق خرد، چهار صندوق خودیاری، کارگاه‌های خیاطی، نیروگاه برق تولیدی گلخانه‌های تولید گیاهان دارویی در شهرستان قوچان گفت:‌ ما برای تکمیل طرح‌ها و ایجاد اشتغال به کمک بانک‌ها نیازمند هستیم.

اختصاص هزار میلیارد ریال توسط بانک صنعت و معدن به شهرستان قوچان، راه‌اندازی کارگاه بتنی با اعتبار پنج میلیارد ریال، اختراع و ثبت دستگاه زلزله سنج، تکمیل نیروگاه ۵۰۰ کیلوواتی خورشیدی، اشتغالزایی از طریق تولید فرش دستبافت در پنج روستا برای ۳۰ نفر، اجرای طرح مجتمع گلخانه‌ای در مساحت ۴۰ هکتار و احداث مجتمع بین راهی ۱۶ هکتاری از طرحهای معین‌های اقتصادی در شهرستان قوچان است.

شهرستان قوچان در ۱۳۳ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.