۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 704900

یک منتخب مجلس یازدهم، گفت: در مواقعی که متوجه تنگناهای موجود در کشور می‌شویم، تکلیف مالایطاق کردن به دولت یا دستگاه قضایی یا هر نهادی در کشور خارج از تدبیر است.

اولویت مجلس یازدهم تعامل با دولت است

به گزارش قدس آنلاین علیرضا زاکانی منتخب مردم قم در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص تعامل مجلس یازدهم با دولت و همچنین لزوم پرهیز از تنش‌زایی در شرایط بحرانی فعلی، گفت: مجلس یازدهم اولویت خود را بر تعامل می‌گذارد نه تقابل و توجه اصلی این مجلس هم بر مصالح انقلاب و منافع مردم است، اگر بخواهیم در این مسیر حرکت کنیم، طبیعی است که در برخی مواقع متوجه تنگناهایی که در کشور وجود دارد، می‌شویم و در این شرایط تکلیف مالایطاق کردن به دولت یا دستگاه قضایی یا هر نهادی در کشور خارج از تدبیر است.

وی ادامه داد: اما مشکلات کنونی کشور فقط معطوف به این تنگناها نیست، در بسیاری از مواقع بی‌تصمیمی یا تصمیم بد است که منابع کشور را هدر می‌دهد، لذا ما بطور جدی دنبال این هستیم که آن کارآمدی‌ که از حکومت مورد انتظار است را داشته باشیم که پاسخگوی مردم باشیم. در همین راستا لازم است دولت، مجلس و دستگاه قضایی بعنوان ارکان حکومت خدمتگزاری را پیشه کنند.

زاکانی در ادامه اظهار داشت: در این جهت ما حد و مرزی نداریم و اگر بدانیم در جایی را باید نظارت یا بررسی کنیم به فضل الهی این کار را خواهیم کرد و اگر هم جایی ببینیم که برای کار دولت و کشور تنگناهایی وجود دارد، خب تصمیم منطقی خواهیم گرفت و برای مردم عزیز هم توضیح خواهیم داد، ملت ما ملت فهیم و هوشیاری هستند که اگر صادقانه به آن‌ها توضیح داده شود و شفافیت وجود داشته باشد، در اوج همکاری که با دولت و مجلس و نظام خواهند داشت، خودشان راهگشا خواهند شد.

منتخب مردم قم در پاسخ به سؤالی پیرامون احتمال مواجهه مجلس یازدهم با مشکلات کشور در حوزه مبادلات بانکی و تغییر موضع درخصوص لوایح پالرمو و CFT به خبرنگار ایلنا، گفت: این مسیر مسیری است که جنبه شعاری پیدا کرده و بیشتر تبدیل به یک مجرای کاسبی و انحراف افکار عمومی شده است.

وی ادامه داد: اگر رویکرد کشور را به توانمندی معطوف کنیم با توجه به ظرفیت جمعیت ۷۰۰ میلیونی که در همسایگی ما هستند، می‌توان امکانات و اعتبارات را با ارزهای دوجانبه یا مبادلات دوجانبه حل کرد، این کار را چین، روسیه و کشورهای مختلفی از سال‌ها قبل شروع کرده‌اند، اما متأسفانه در کشور ما مرغ فقط یک پا دارد و آن یک پا هم دلار است، هزار و یک کار می‌شود انجام داد اما عده‌ای علاقه ندارند این کارها را انجام دهند.

زاکانی همچنین افزود: ان‌شاء‌الله که با هم صحبت کنیم و به نتیجه برسیم که این کارها را انجام دهیم و حتی راه‌های جدید و بهتری پیدا کنیم تا در نتیجه نه دست ما زیر سنگ بیگانگان برود که مجبور شویم خواسته‌های آنان را انجام دهیم که خلاف مصالح ملی ما است و نه مشکلات برای کشور وجود داشته باشد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.