برنامه «درکوی نیکنامان» با زندگینامه و وصیت نامه شهید مدافع حرم «سیدمحمد حسین میردوستی» و شهید ارامنه «ویگن گاراپیدی» در قالب فتوکلیپ تولید و در فضای مجازی بازنشرمی شود.

بازنشر فتوکلیپ «در کوی نیکنامان» در فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین، اولین فتوکلیپ « درکوی نیکنامان » به حرف‌ها و خاطرات شنیدنی از زندگی دو شهید مدافع حرم سید محمد حسین میردوستی و شهید ویگن گاراپیدی از زبان خانواده آنها اختصاص دارد.

شهید ویگن گاراپیدی سوم فروردین ۱۳۴۴در روستای خاکباد از توابع الیگودرز متولد شد. وی پس ازگذراندن دوره آموزش سربازی در پادگان لویزان به لشکر ۲۱ حمزه در دهلران به موسیان منتقل شد. ششم فروردین ۱۳۶۶ در جبهه شرهانی، بر اثر اصابت ترکش خمپاره و جراحت شدید، به شهادت رسید و پیکر پاک این شهید به آرامگاه ارامنه نوربوراستان تهران منتقل و در جایگاه ویژه شهیدان به خاک سپرده شد.

رهبر معظم انقلاب در پی دیدار های خود با خانواده شهدای اقلیت درتاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۷۱  با خانواده شهید والا مقام گاراپیدی دیدار داشتند.

«مرگ آگاهانه، جاودانگی است» جمله قابل تاملی است که در وصیت نامه این شهید به چشم می‌خورد.

سیدمحمدحسین میردوستی تیرماه سال ۱۳۷۰ شد . وی فرزند سیدمرتضی از جانبازان دفاع مقدس و عمو و دایی وی نیز در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه شهادت رسیدند. وی با فرهنگ شهادت و ایثار عجین شده بود و از نوجوانانی فعال و کوشا در بسیج و مساجد بود و با شدت گرفتن در گیری ها و نسل کُشی مسلمانان در کشورهای سوریه و یمن در سال ۱۳۹۲ به جمع رزمندگان مدافع حرم پیوست.

سیدمحمد حسین که شهادت یکی از آرزوهایش بود سرانجام پس از دو سال حضور در جبه های حق علیه باطل یکم آبان سال ۱۳۹۴ برابر با تاسوعای حسینی در مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی در سوریه به شهادت رسید.  

برنامه «درکوی نیکنامان» باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطره سازی شهدای انقلاب ودفاع مقدس با زندگینامه و وصیت نامه شهدا در قالب فتو کلیپ در فضای مجازی تولید و باز نشر می شود.

دسترسی به این کلیپ از طریق این نشانی امکان پذیر است؛  https://aparat.com/V/۲szj

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.