معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: مقرر شده است پرداخت حق بیمه و هزینه قبوض برق و گاز واحدهای اقتصادی آسیب دیده از کرونا شامل ۱۳ رسته شغلی مهلت داده شود.

مهلت پرداخت حق بیمه و هزینه برق و گاز به واحدهای آسیب دیده از کرونا

به گزارش قدس آنلاین، شکوه میرشاهی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد گفت: پس از شیوع ویروس بیماری همه‌گیر کرونا و زیان کسب و کارها تاکنون ۳۴ هزار نفر در این شهرستان درخواست دریافت بیمه بیکاری کرده‌اند.

او افزود: ۱۳ درصد از متقاضیان بیمه بیکاری در این شهرستان قرارداد کاری دائم و ۷۸ درصد نیز قرارداد موقت داشته اند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد ادامه داد: مقرر شده است پرداخت حق بیمه و هزینه قبوض برق و گاز واحدهای اقتصادی آسیب دیده از کرونا شامل ۱۳ رسته شغلی استمهال شود.
میرشاهی بیان کرد: همچنین دولت به ازای هر نیروی کار، تسهیلات ۱۶۰ میلیون ریالی به بنگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اختصاص داده است که البته این اقدام مشروط به  اخراج نکردن نیروی کار مورد نظر است.
او تصریح کرد: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مراکز بوم‌گردی و نظایر آن، فعالیت‌های مرتب با حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی و همچنین حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری از جمله رسته‌های شغلی آسیب دیده از کرونا محسوب می‌شوند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد تاکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، واحدهای تولید و توزیع پوشاک و همچنین تولید کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای و بخش‌های مربوط به تولید، توزیع و فروش صنایع دستی نیز جز ۱۳ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا هستند.
میرشاهی اظهار کرد: مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعالیت داشته اند و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها نیز مشمول دریافت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا می‌شوند.
او افزود: ۵۹.۵ درصد از واحدهای اقتصادی مشهد در بخش خدمات، ۳۶ درصد در بخش صنعت و ۴.۵ درصد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مشهد شمار واحدهای صنعتی و معدنی فعال در این شهرستان را نیز چهار هزار و ۴۳۸ واحد دانست و ادامه داد: سه هزار و ۷۵۹ واحد از این تعداد در بخش صنعت، ۵۱۰ واحد در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و ۱۶۹ واحد نیز در بخش معدن فعالیت دارند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.