اهواز- استاندار خوزستان برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا با تصمیم شورای تأمین استان،ادارات ، بانک‌ها و اصناف غیرضروری ۱۶ شهرستان شامل اهواز، کارون، باوی، رامهرمز، مسجدسلیمان، هفتکل، حمیدیه، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، آبادان و خرمشهر را تا روز دوشنبه هفته جاری تعطیل اعلام کرد.

خوزستان به دوران تحریم کرونایی بازگشت

قدس آنلاین-گروه استان ها:با وجود اینکه از ۲۳ فروردین ماه محدودیت های تردد در این استان هم چون سایر کشور برداشته شد اما بی توجهی به رعایت فاصله اجتماعی موجب شد تا خوزستان باری دیگر دست به خود تحریمی بزند.

درحالی‌که ۱۶ شهرستان خوزستان به دلیل مقابله با کرونا تا دوشنبه هفته جاری تعطیل اعلام شدند لذا همین موضوع موجب شد تا بانک‌های شهرستان اندیمشک در نخستین روز هفته با ازدحام بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شوند.

گفتنی است صبح روز شنبه صف متقاضیان امور بانکی در برخی شعب بانکی اندیمشک که شامل این تعطیلی نبود به خیابان کشیده شد تا برخی مردم پشت درهای کنترل‌شده بانک‌ها در انتظار انجام امور بانکی باشند.

صف‌های بسیار طولانی و البته بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نه‌تنها خدمات گیرندگان بلکه بسیاری از کارمندان بانک‌های این شهر را نگران کرد.

محدودیت تردد در اهواز

ازدحام در بازارچه های شهر اهواز نیز که این روز ها موجب انتقاد بسیاری از کاربران شده است موجب شد تا فرماندار اهواز نسبت به این موضوع در ستاد مقابله با کرونا واکنش نشان دهد.

جمال عالمی نیسی با اشاره به اینکه برخی از دستفروشان و بازارها از جمله الغدیر، عبدالحمید، جمعه بازار، بازار شب کوروش و دستفروشان خیابان های مرکز شهر برای پیشگیری از بیماری کرونا جمع آوری و تعطیل شدند افزود: در بازارهای کیان و صدف نیز محدودیت هایی اعمال می شود.

وی گفت: متاسفانه در سال های گذشته بازارچه های جدیدی بدون مجوز و رعایت نشدن موازین بهداشتی به علت عدم  نظارت و پیشگیری ادارات و دستگاه های ذیربط در سطح شهر اهواز ایجاد شده است، که امروز این بازارچه ها مشکل ساز شدند.

فرماندار شهرستان اهواز افزود: محدودیت های اعمال شده روز طبیعت در روز عید سعید فطر نیز در اهواز اعمال می شود.

عالمی نیسی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر اهواز بیان کرد: خیابان های اصلی شهر اهواز برای جلوگیری از تردد های غیر ضررو و  پیشگیری از کرونا مسدود شدند و گشت های نظارت بر اصناف و اکیپ های تذکر لسانی به صورت شبانه روز و مستمر درحال فعالیت هستند.

محدودیت های اعمال شده روز طبیعت در روز عید سعید فطر نیز در اهواز اعمال می شودرئیس شورای تأمین شهرستان اهواز تاکید کرد: حضور و تراکم جمعیت در این‌گونه بازارچه‌ها کمتر از آن چیزی است که درباره آن بزرگنمایی شده است.

فرماندار اهواز از عملکرد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در اقدامات پیشگیرانه کرونا در پمپ بنزین ها نیز انتقاد کرد و افزود: کلیه جایگاه های سوخت باید ضمن استفاده از دستکش و مواد ضدعفونی، پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کنند، کم کاری در این زمینه پذیرفته نیست.

فرماندار اهواز با بیان اینکه در برخی از موارد پروتکل های بهداشتی در بخش حمل ونقل و تاکسی ها رعایت نمی شود، تاکید کرد: شهرداری اهواز و پلیس راهور نظارت بیشتری بر این حوزه داشته باشند.

آمارمبتلایان در خرمشهر زیاد است

در همین حال فرماندار ویژه خرمشهر نیز از افزایش آمار مبتلایان و به دنبال آن اعمال محدودیت تردد در اکثر مناطق خرمشهر خبر داد.

محمد حیدری در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در خرمشهر اظهار داشت: آمار مثبت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در خرمشهر رو به افزایش است و نگران‌کننده است.

وی با هشدار نسبت به در پیش بودن موج سنگین شیوع کرونا بیان داشت: تعدادی از فوت‌شدگان براثر ابتلا به کووید ۱۹ در خرمشهر فاقد بیماری زمینه‌ای بودند.

فرماندار ویژه خرمشهر به اعمال محدودیت‌های تردد در مناطق پرتردد و بازارهای این شهرستان اشاره کرد و گفت:از دانشکده علوم پزشکی آبادان درخواست کردیم تا آمار مبتلایان به کووید ۱۹ را بر اساس موقعیت مکانی در اختیار فرمانداری خرمشهر قرار دهد تا نسبت به اعمال مهدویت‌های ویژه برای مناطق آلوده و قرنطینه روستاهای آلوده تصمیم‌گیری شود.

تعطیلی مجدد مدارس

بازگشت خوزستان به وضعیت قرمز هم‌چنین موجب شد تا آغاز فعالیت مدارس که قرار بود با حضور خانواده دانش آموزان و به‌منظور رفع اشکال درسی انجام شود، منتفی اعلام‌شده و مسئولان از اجرای این تصمیم صرف‌نظر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.