مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها برای نخستین بار از سکه‌های ضرب توس و خراسان، رونمایی می‌شود.

رونمایی از سکه‌های ضرب توس و خراسان

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از  رونمایی، سکه‌های ضرب توس و خراسان برای نخستین بار خبر داد و گفت: همزمان با فرارسیدن ۱۸ می‌مصادف با ۲۹ اردیبهشت، روز جهانی موزه‌ها، این اداره کل با شعار «موزه‌ها زنده‌اند» و با رویکرد اطلاع رسانی و اجرای فعالیت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.
او درباره برنامه‌های روزجهانی موزه‌ها افزود: رونمایی و نمایش سکه‌های ضرب توس و خراسان برای نخستین بار، رونمایی و نمایش تمبرهای اختصاصی حکیم ابوالقاسم فردوسی که به مناسبت هزاره بزرگداشت فردوسی و سرایش شاهنامه منتشر شده و نمایش نقاشی رنگ و روغن زنده یاد استاد رخسار و اهدایی در موزه فردوسی از جمله برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها در استان است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین اعطای پروانه بهره‌برداری موزه‌ای به نخستین موزه ریلی کشور که به همت اداره کل راه آهن خراسان رضوی ایجاد شده از دیگر برنامه‌های این روز است.

مکرمی‌فر بیان کرد: نمایش تعدادی از تابلوهای نقاشی اثراستاد سروری هنرمند افغانستانی متعلق به مجموعه مجوز دار آقای ادیب آیین در موزه بزرگ خراسان و اعطای پروانه بهره برداری به مجموعه آثار تاریخیِ خصوصی آقای صلاحی در شهرستان بجستان از برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها در خراسان رضوی است.
او تصریح کرد: ساخت و انتشار فیلم و کلیپ در شبکه‌های اجتماعی و بازدیدهای مجازی از موزه‌های خراسان رضوی تدارک دیده شده است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تاکید کرد: هم اکنون این استان دارای ۹۴ موزه فعال است که زیر نظر این اداره کل، آستان قدس رضوی، اداره کل محیط زیست، اداره کل اوقاف، سازمان زمین شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد و سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی اداره می‌شوند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.