مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: انتظار می رود مشکلات "مشهد۵" امسال برطرف شود تا این شهرک که دارای فضای ۱۳۰۰هکتار و در شرق شهر مشهد قرار دارد وارد فاز عملیاتی شده و واگذاری امکانات آن برای سرمایه گذاران صنعتی آغاز شود.

 ۱۱۰واحد تولیدی خراسان رضوی در تملک بانک ها/ "مشهد۵" در آستانه ورود به شهرک های صنعتی استان

مسعود مهدی زاده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی خراسان رضوی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته حدود ۹۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند که با آغاز سال جدید به تدریج فعالیت خود را آغاز و طبق آخرین آمار تنها ۱۵واحد تولیدی که در حوزه تولید محصولاتی نظیر شیرینی و شکلات، بسته بندی مواد غذایی و پوشاک به دلیل اینکه تقاضایی برای فروش محصولات آنها فعلا وجود ندارد تعطیل هستند.

مهدی زاده افزود: با توجه به بازگشایی مراکزی نظیر رستوران ها فعالیت برخی از این واحد های تولیدی بویژه در زمینه بسته بندی نیز مجددا آغاز و به روال گذشته برخواهد گشت.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در سال جهش تولید مهمترین موضوعی را که در شهرک های صنعتی استان دنبال خواهیم کرد تامین کسری بخشی از زیرساخت ها از جمله برق مورد نیاز است تا واحدهای صنعتی در مسیر فعالیت خود با مشکلات کمتری مواجه شوند.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین در سال جاری باید سهم مناسبی از اعتبارات عمرانی استانی را به لحاظ تامین زیرساخت های لازم برای شهرک های صنعتی جذب کنیم. اولویت بعدی که در سال جهش تولید باید در شهرک های صنعتی به آن پرداخته شود رسیدگی به واحدهای راکد است تا بتوانیم با حمایت های لازم و بر اساس مطالعات دقیق واحدهایی زیر ظرفیت را  که دارای بازار تقاضا هستند افزایش ظرفیت بدهیم تا از این مسیر اشتغال در استان رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه ۴۹شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد،  تصریح کرد: در ۴۰شهرک صنعتی استان که در حال حاضر زمین و تسهیلات زیر ساختی واگذار می شود دو هزار و ۶۸۲ واحد تولیدی بهره‌بردار فعالیت می‌کنند و ۹شهرک دیگر نیز در مراحل دریافت زمین و واگذاری سایر زیرساخت ها و اخذ مجوزها هستند.

مهدی زاده با بیان اینکه با حمایت از صنایع خرد، کوچک و متوسط، اشتغال دو هزار و ۱۲۱ نفر در سال گذشته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فراهم شد،  اظهار کرد: در سال جاری بناداریم برای شرکت های دانش بنیان طرح توسعه ای را در شهرک صنعتی طوس مشهد اجرایی کنیم زیرا برای این شرکت ها نیاز به فضایی در مرکز استان به منظور تسهیل در دسترسی آنها به امکانات داریم. همچنین امیدوار هستیم مشکلات "مشهد۵" امسال برطرف شود تا این شهرک که دارای فضای ۱۳۰۰هکتار و در شرق شهر  مشهد قرار دارد  وارد فاز عملیاتی شود و واگذاری امکانات آن برای سرمایه گذاران صنعتی آغاز گردد.  

وی افزود: با توجه به تاکید ویژه استاندار خراسان رضوی مبنی بر واگذاری واحدهایی که در  تملک بانک ها قرار دارند سال گذشته از حدود ۱۶۰واحد تولیدی، ۵۰واحد از تملک ها بانک های استان خارج و به سرمایه گذار جدید و در مواردی به خود واحد ها واگذار شد  و انتظار می رود در سال جاری با توجه به پیگیری هایی که صورت گرفته و روند واگذاری ها و انتقال آنها تسهیل پیدا کرده است فرآیند این موضوع سرعت پیدا کند و واحدهای راکد به چرخه تولید و صنعت استان برگردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.