مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها، امکان شرکت علاقه‌مندان در تور مجازی شماری از موزه های مهم این استان فراهم شده است.

امکان شرکت در تور مجازی موزه‌های خراسان رضوی فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی فر در خصوص برنامه های روز موزه در خراسان رضوی افزود: ساخت و انتشار فیلم و کلیپ در شبکه‌های اجتماعی و بازدیدهای مجازی از موزه های این استان تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که هم اکنون این استان دارای ۹۴ موزه فعال است  ادامه داد: این موزه ها زیر نظر این اداره کل، آستان قدس رضوی، اداره کل محیط زیست، اداره کل اوقاف، سازمان زمین شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد و سایر دستگاهها و بخش خصوصی اداره می شوند.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: موزه بزرگ خراسان به آدرس   https://www.aparat.com/v/IKFvi ، موزه توس به آدرس https://www.aparat.com/v/Id۷kX و آرامگاه و موزه نادری به آدرس https://www.aparat.com/v/E۳ipf  در آپارات معرفی شده اند.

مکرمی‌فر افزود: تور مجازی موزه و آرامگاه نادری به آدرس http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰tuors.aspx، تور مجازی موزه توس و آرامگاه فردوسی به آدرس
http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰tuors.aspx، تور مجازی سایت موزه باستان شناسی بندیان درگز به آدرس http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰tuors.aspx، تور مجازی موزه نجوم و آرامگاه خیام نیشابوری به آدرس http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰tuors.aspx  تور مجازی آرامگاه عطارنیشابوری به آدرس http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰tuors.aspx و تور مجازی سایت موزه قنات قصبه گناباد  http://www.razavichto.ir/virtual%۲۰tuors.aspx در پرتال اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز فراهم شده است.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های روز جهانی موزه در استان گفت: رونمایی از سکه های ضرب توس و خراسان برای اولین بار رونمایی می شود.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این اداره کل با شعار «موزه ها زنده اند» و با رویکرد اطلاع رسانی و اجرای فعالیت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است.
مکرمی فر درباره برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها افزود: رونمایی و نمایش سکه‌های ضرب توس و خراسان برای نخستین بار، رونمایی و نمایش تمبرهای اختصاصی حکیم ابوالقاسم فردوسی که به مناسبت هزاره بزرگداشت فردوسی و سرایش شاهنامه منتشر شده و نمایش نقاشی رنگ و روغن زنده یاد استاد رخسار و اهدایی در موزه فردوسی از جمله برنامه‌های روز جهانی موزه ها در استان است.
او ادامه داد: هم‌چنین اعطای پروانه بهره‌برداری موزه‌ای به نخستین موزه ریلی کشور که به همت اداره کل راه آهن خراسان رضوی ایجاد شده از دیگر برنامه‌های این روز است.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: نمایش تعدادی از تابلوهای نقاشی اثر استاد سروری هنرمند افغانستانی متعلق به مجموعه مجوز دار آقای ادیب آیین در موزه بزرگ خراسان و اعطای پروانه بهره برداری به مجموعه آثار تاریخیِ خصوصی آقای صلاحی در شهرستان بجستان از برنامه های روز جهانی موزه‌ها در خراسان رضوی است.

 ۱۸ می مصادف با ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه ها نام‌گذاری شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.