نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اتفاق آرا با کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی موافقت کردند.

کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی تصویب شد

قدس آنلاین: سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این خصوص بیان کرد: طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس که روز خیزش همه مسلمانان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی است تهیه شده و دو فوریت آن در هفته گذشته به تصویب رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: در این مدت جلسات متعددی با حضور نمایندگان وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه تشکیل شده و از نظرات و دیدگاه‌های همه بهره گرفته شده است. نهایتاً طرح با عنوان طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت با ۱۶ ماده به تصویب کمیسیون رسید. بر روی تمام مواد این طرح چه از لحاظ حقوق داخلی و چه از لحاظ حقوق بین‌الملل کار تخصصی انجام شده است. از همه دوستان تقاضا دارم که در تصویب مواد همکاری داشته باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از رأی اکثریتی به کلیات این طرح فریاد «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

بر اساس این مصوبه،  کلیه دستگاه‌های کشور به موجب این قانون، مکلفند در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و نقش مخرب این رژیم نامشروع در برهم زدن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر اعم از جنگ‌افروزی، اقدامات تروریستی، جنگ الکترونیک،   استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان، محاصره انسانی، شهرک سازی، آواره کردن مردم فلسطین، تلاش برای انضمام بخش‌های دیگری از سرزمین فلسطین، ادامه اشغال سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از سوریه (جولان)، لبنان و دیگر سرزمین‌های اشغالی مقابله نمایند.

همچنین مطابق با ماده ۲ این طرح،  در اجرای تبصره ماده (۱) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب ۱۹/۲/۱۳۶۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی وزارت امور خارجه موظف است ظرف مدت شش‌ماه پس از تصویب این قانون، مقدمات لازم برای تشکیل «سفارت یا کنسولگری مجازی جمهوری اسلامی ایران» را فراهم و نتیجه را برای تصویب، تقدیم هیئت وزیران کند. وزارت امور خارجه مکلف است اقدامات لازم در رایزنی با سایر کشورها به‌عمل آورد.

بر اساس ماده ۳ طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی،  در اجرای ماده (۵) قانون الزام دولت به حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین مصوب ۱۱/۱۰/۱۳۸۷ و ماده (۸) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب ۱۹/۲/۱۳۶۹(با اصلاحات و الحاقات بعدی)، فهرست سازمان‌ها، سمن‌ها، مؤسسات اقتصادی، تجاری، مالی، علمی، فرهنگی، پژوهشی، اشخاص حقیقی و حقوقی و امثال آن موضوع مواد مذکور قوانین فوق، به‌صورت سالانه از سوی کمیته‌ای متشکل از وزارتخانه‌های صمت، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه شناسایی و به روزرسانی خواهد شد.

برگزاری و دبیری جلسات این کمیته برعهده وزارت امور خارجه خواهد بود و وزارت مذکور موظف است سالانه گزارشی از عملکرد این کمیته به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.