رئیس اداره زندان شهرستان قوچان گفت: ۸۰ درصد زندانی‌های این شهرستان وضعیت اقتصادی بسیار نامناسبی دارند و حتی امکانات اولیه زندگی را در اختیار ندارند.

۸۰ درصد زندانیان در قوچان وضعیت اقتصادی نامناسبی دارند

به گزارش قدس آنلاین، حشمت شاکری رئیس اداره زندان شهرستان قوچان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با اشاره به لغو برگزاری مراسم جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و طرح نسیم مهر برای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ممنوع شدن برگزاری تجمعات، عنوان کرد: بر همین اساس بناست پویشی در قالب پویش مردمی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان نیازمند برنامه‌ریزی و راه‌اندازی شود تا با کمک رسانه‌ها، خیرین، مسئولان و مردم در سطح شهرستان کمک‌های خوبی جمع‌آوری و باعث آزادی تعدادی از زندانیان شود.

وی با بیان این نکته که نگاه نظام به افرادی که برای جرائم مالی در زندان هستند به عنوان بزه‌کار و مجرم نیست، گفت: این افراد با توجه به شرایط، همچون اقتصادی، خانوادگی و یا موضوعات کاری در فضای اجرا با مشکل روبه‌رو شده و در پی آن خانواده‌ها آسیب می‌بینند به طوری که ۸۰ درصد زندانی‌های این شهرستان وضعیت اقتصادی بسیار نامناسبی دارند و حتی امکانات اولیه زندگی را ندارند.

شاکری افزود: در بحث کمک به خانواده‌ها اجرای این طرح از انتهای سال گذشته شروع شد و ۲۵۰ بسته غذایی هر کدام به ارزش ۳ میلیون ریال و حدود ۳۰۰ کارت هدیه به ارزش هر یک ۲ میلیون ریال به خانواده‌های نیازمند زندانیان اهدا شد و بناست این برنامه همچنان ادامه یابد تا به نوعی هرچند ناچیز مشکلات و نیازهای اولیه خانواده‌ها را برطرف کنیم.

رئیس اداره زندان شهرستان قوچان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ نفر زندانی بدهکاری مالی در زندان قوچان وجود دارد، گفت: این افراد حدود ۸ میلیارد ریال بدهکار هستند که امیدواریم با کمک خیرین و اخذ رضایت شاکی‌ها بتوانیم تعدادی از این افراد را در عید سعید فطر آزاد کنیم.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال برای آزادی ۱۴ نفر از زندانیان توسط ستاد دیه و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای آزادی ۴۳ نفر از محکومین جرائم غیر عمد توسط خیرین شهرستان پرداخت شده است و شکات نیز ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال گذشت نموده‌اند.

تولید ۸ هزار ماسک بهداشتی توسط زندانیان قوچانی

رئیس اداره زندان شهرستان قوچان در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و کمبود شدید ماسک در ابتدای شیوع این بیماری در سطح شهرستان، از راه‌اندازی دو کارگاه تولید ماسک توسط این اداره خبر داد و اظهار کرد: حدود ۳ هزار عدد ماسک تولیدشده در بین نیازمندان سطح شهر و حدود ۵ هزار ماسک برای استفاده زندانیان به صورت کاملاً بهداشتی تولید و توزیع شد.

وی با بیان این نکته که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در زندان قوچان رعایت می‌شود، گفت: در زندان قوچان آزمایش تب سنجی برای مراجعان انجام می‌گردد و یک دستگاه استریلیزه در محوطه فعال است و چندین نوبت ضدعفونی محوطه بیرونی و داخلی زندان انجام شده است.

شاکری تصریح کرد: دو فضای قرنطینه بهداشتی برای زندانیان تازه وارد به زندان تعبیه شده که به مدت هفت روز در قرنطینه باقی می‌مانند و به صورت روزانه توسط پرستار و پزشک ویزیت تخصصی می‌شوند و تا کنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری کرونا در بین زندانیان نداشته‌ایم.

از ابتدای سال جاری ۱۵۰ سبد غذایی برای خانواده زندانیان توزیع‌شده است

در ادامه سید علی مرتضوی رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان قوچان، گفت: این انجمن سال‌هاست برنامه نسیم مهر تحت عنوان کمک و حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان را در دستور کار قرار داده است و سال گذشته بعد از برگزاری جشن نسیم مهر توسط خیرین شهرستان، بیش از ۲۰۰ میلیون ریال کمک جمع‌آوری شد و در سه مرحله با همکاری اداره زندان کمک معیشتی به خانواده زندانیان اهدا شد.

وی بیان کرد: از شروع سال تحصیلی جدید به ۹۰ خانواده نیازمند مددجو بیش از ۲۰۰ میلیون ریال هزینه تحصیلی اهدا شد، همچنین طی دو مرحله کمک سبد غذایی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال و در ابتدای سال جاری ۱۵۰ سبد غذایی به خانواده مددجویان زندانی و کارت هدیه بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال با کمک خیرین تحویل خانواده مددجویان شد.

مرتضوی ادامه داد: سال گذشته زندان شهرستان قوچان در راستای آزادی زندانیان گام بزرگی برداشت و با پیگیری مددکاری و کمک خیرین و بخشش شاکی‌ها بیش از ۲۰ نفر به صورت مستقیم از طرف شهرستان آزاد شدند و چند مورد هم رضایت قتل داشته‌ایم. انتظار می‌رود مردم شریف با برنامه‌ریزی در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد قدم بردارند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۵۰ خانوار تحت حمایت انجمن حمایت از زندانیان و ۱۵۰ خانوار نیز تحت حمایت کمیته امداد امام هستند، گفت: وقتی سرپرست یک خانواده زندانی می‌شود، خانواده وی هیچ گناهی ندارند و نیاز به کمک و همیاری دارند تا آسیب نبینند.

شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۴۷۸۸۹۹۶ نزد بانک مهر ایران به نام دادستان، رئیس و معاون اداره زندان شهرستان قوچان آماده دریافت هدایای خیرین برای آزادی زندانیان است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.