مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به درخواست تعطیلی ۱۰۰ مهدکودک در استان گفت: اگر کودکان حتی یک روز در اسفند به مهد کودک رفته باشند، باید شهریه را پرداخت کنند. برای فروردین و اردیبهشت اگر به مهد کودک اعلام کرده باشند که نمی‌خواهند فرزند خود را به مهد کودک بیاورند، می‌توانند شهریه را پس بگیرند، اما اگر اعلام نکرده باشند، مهد کودک می‌تواند شهریه را پس ندهد.

درخواست تعطیلی ۱۰۰ مهدکودک در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف، در خصوص درخواست بهزیستی خراسان رضوی برای بازگشایی مهدهای کودک، اظهار کرد: بازگشایی مهدهای کودک منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است، تصمیمات به صورت کشوری گرفته می‌شود و ستاد ملی کرونا و کمیته پیشگیری بهزیستی کشور باید تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: از دو هفته گذشته مصوب شده بود که بخش اداری مهدهای کودک برای ثبت نام و پاسخگویی به خانواده‌ها باز هستند، اما پذیرش بچه‌ها در مهدهای کودک هنوز اجرایی نشده است.

پوریوسف با بیان اینکه مهدهای کودک تقریبا سه ماه است که تعطیل هستند، گفت: اگر مهدکودک‌ها پذیرش نداشته باشند وضعیت گردش کار و وضعیت مالی آنها با مشکل مواجه می‌شود. حقوق پرسنل و اجاره‌ها نیز مشکلاتی دارد. بحث دیگر مطالبه خانواده‌ها مخصوصا بانوان شاغل است که ما پیگیری می‌کنیم به چه صورتی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: حدود ۱۳۰۰ مهد کودک در استان داریم که ۹۰ درصد آنها مستاجر هستند و اجاره‌های اندک تا ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیونی دارند. ۷۰۰۰ پرسنل مهد کودک در سامانه بهزیستی ثبت نام کردند که حقوق و مزایای آنها رقم زیادی بوده که پرداخت نشده است. حدود ۱۰۰ مهد کودک درخواست تعطیلی دادند و ما هنوز بررسی می‌کنیم تا اگر بتوانیم با تمهیداتی جلوی تعطیلی آنها را بگیریم.

وی در خصوص شهریه مهدکودک‌ها، تصریح کرد: برخی والدین مراجعه کردند و شهریه را از مهد کودک پس گرفتند. والدین یا شهریه فروردین و اردیبهشت را پرداخت نکردند و یا پس گرفتند که این به مهدهای کودک آسیب زده و باعث شده نتوانند به حیات خود ادامه دهند.

پوریوسف ادامه داد: ما بارها از والدین خواستیم به جای اینکه شهریه خود را پس بگیرند، خدمات را بعد از دوره کرونا از مرکز دریافت کنند. قرار بوده دو ماه فروردین و اردیبهشت از مهدهای کودک خدمت بگیرند که نگرفتند، بهتر است پولش را پس نگیرند، بلکه به جای آن خدمت را بعد از دوره کرونا از مهد کودک دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: اگر بچه‌ها حتی یک روز در اسفند به مهد کودک رفته باشند، باید شهریه را پرداخت کنند. برای فروردین و اردیبهشت طبق قرارداد اگر به مهد کودک اعلام کرده باشند که نمی‌خواهند فرزند خود را به مهد کودک بیاورند، می‌توانند شهریه را پس بگیرند، اما اگر اعلام نکرده باشند، مهد کودک می‌تواند شهریه را پس ندهد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.