وزیر آموزش و پرورش تعدیل نیرو از سوی مدارس غیردولتی را در شرایط فعلی مجاز ندانست و گفت: اگر این مراکز اقدام به اخراج معلمان کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدارس غیرانتفاعی اجازه تعدیل نیرو را ندارند

 محمود مصدق/

 وزیر آموزش و پرورش تعدیل نیرو از سوی مدارس غیردولتی را در شرایط فعلی مجاز ندانست و گفت: اگر این مراکز اقدام به اخراج معلمان کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، محسن حاجی میرزایی در نشست رسانه‌ای صبح دیروز خود در پاسخ به قدس در خصوص عدم پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس در چند ماه اخیر و همچنین تعدیل نیرو از سوی بعضی از مدارس غیردولتی از جمله یکی از مدارس منطقه ۲ تهران به رغم دریافت شهریه‌های سنگین از دانش آموزان گفت: معلمان در مدارس غیردولتی تحت حمایت ما هستند و مؤسسان این مدارس موظفند حقوقشان را به طور کامل پرداخت کنند؛ تأخیر در پرداخت نیز رسیدگی می‌شود. حقوق معلمانی هم که با وزارت آموزش و پرورش همکاری می‌کنند تاکنون پرداخت شده، فقط بعضی از معلمان رسمی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند اما در کنار آن به صورت حق‌التدریسی هم فعالیت دارند برای مدتی به تأخیر افتاده که داریم تلاش می‌کنیم این مشکل را حل و حقوقشان را پرداخت کنیم.

وی در خصوص بخش دوم پرسش خبرنگار ما هم گفت: مدارس غیردولتی اجازه تعدیل نیرو و اخراج معلمان حق‌التدریس را ندارند و اگر چنین کنند موضوع در شورای عالی سیاست‌گذاری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر ثابت شود مدرسه‌ای به دنبال شیوع کرونا و تعطیلی مدارس تعدیل نیرو داشته با آن برخورد می‌شود.

وی درباره شروع مدارس در سال تحصیل آینده هم گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته‌ایم اما در آینده و با توجه به شرایط کشور از لحاظ شیوع کرونا در این زمینه تصمیم می‌گیریم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه اگر بازگشایی مدارس که از بیست‌وهفتم ماه جاری آغاز شده سبب گسترش شیوع کرونا در جامعه شود قطعاً مورد بازنگری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: اما ارزیابی‌های ما از مدارس استان‌هایی که بازگشایی شدند نشان می‌دهد بازگشایی مدارس تأثیر منفی روی اشاعه کرونا نداشته است.

وی سپس به بحث پرداخت تسهیلات به مدارسی غیردولتی که به‌دنبال شیوع کرونا دچار زیان شده‌اند پرداخت و گفت: فرایندی که برای کمک به همه مشاغل از سوی دولت در نظر گرفته شده برای مدارس غیردولتی هم پیش‌بینی شده است. در واقع دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات بانکی به کسب و کارهایی که در چند ماه اخیر خسارت دیده‌اند در نظر گرفته است که مدارس غیرانتفاعی هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هیچ روش آموزشی که به تنهایی پاسخگوی نیازهای آموزشی دانش‌آموزان در تعطیلی مدارس در ایام کرونا باشد و نقدی بر آن وارد نباشد وجود ندارد، افزود: بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها و روش‌های ممکن برای آموزش استفاده کرد.

وی در همین زمینه افزود: با بررسی تجربیات کشورهای مختلف مجموعه تدابیری اتخاذ شد و ما از تلویزیون و پلتفرم شاد برای آموزش دانش‌آموزان کمک گرفتیم که خوشبختانه با اقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه بوده، به گونه‌ای که علاوه بر افرادی که به طور مستقیم با این آموزش‌ها ارتباط داشتند، بیش از ۲۷ میلیون بار محتوای این دروس دانلود شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره موضوع رتبه بندی معلمان و ترمیم آن گفت: برای اجرای یک فوق‌العاده شغل برای معلمان رایزنی‌هایی صورت گرفته است که ان شاءالله در یکی دو هفته آینده نتایج را اعلام می‌کنیم، زیرا این موضوع نیازمند مصوبه هیئت وزیران است. اما درباره زمان صدور احکام فرهنگیان باید بگویم این مسئله نیازمند مصوبه دولت است و به محض دریافت مصوبه، این کار انجام می‌شود.

حاجی میرزایی درباره زمان امتحانات پایه ۱۲ هم گفت: قطعاً از هفدهم شهریور امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.