حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع خارجی در استان خراسان رضوی که بیشتر آنها تبعه افغانستان هستند زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

۱۲ هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی  بیمه سلامت دارند

به گزارش قدس آنلاین، مسوول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی  افزود: اتباع خارجی در قالب سه دسته آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و خاص خدمات بیمه سلامت را دریافت می‌کنند.
محمود کفشدار طوسی گفت: هم اکنون حدود ۹۵ درصد از این تعداد که جز دسته آسیب‌پذیر و بیماران خاص هستند به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و مابقی با پرداخت حق سرانه مصوب نسبت به دریافت دفترچه درمانی خود اقدام کرده‌اند.
مسوول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی از راه‌اندازی سامانه استعلام بیمه سلامت اتباع خارجی به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری آنان در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل اتباع استان به آدرس atba.khorasan.ir وارد شده و در بخش استعلام بیمه سلامت، خدمات مربوطه را دریافت کنند.
کفشدار طوسی افزود: درحال حاضر صدور و تمدید دفترچه بیمه سلامت برای پناهندگان دارای کارت آمایش معتبر تا پایان امسال در استان فراهم شده است. 
شمار مهاجران و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در خراسان رضوی بیش از ۳۲۰ هزار نفر است که بیشتر آنان تبعه افغانستان و ۹۵ درصد از این تعداد هم در مشهد ساکن هستند.

۵۴ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.