فرماندار گناباد از توزیع ۱۱ هزار و ۶۵۳ سبد کالا و مواد غذایی به ارزش ۲۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال طی دو ماه گذشته بین آسیب دیدگان کرونا در این شهرستان خبر داد.

۱۱ هزار سبد کالا بین آسیب دیدگان کرونا در گناباد توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین ، حامد قربانی در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: ۳۸ هزار پرس افطاری و سحری هم از ابتدای ماه مبارک رمضان با هماهنگی قرارگاه مواسات و همدلی و مشارکت خیران بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در این شهرستان توزیع گردید. 

وی ادامه داد: نمی توان توسعه فرهنگی و اجتماعی را به واسطه شیوع بیماری کرونا متوقف کرد بلکه بایستی رعایت موارد پیشگیرانه و مقابله با این بیماری به فرهنگ مردم و خانواده ها تبدیل شود.

فرماندار گناباد گفت: همه خانواده ها نسبت به آموزش فرزندانشان در این ارتباط مسوول هستند. 

قربانی افزود: برخی از صنوف به دلیل شیوع کرونا همچنان تعطیل و نیازمند حمایت بیشتر هستند و بایستی با برنامه ریزی مناسب و در راستای سیاستهای دولت و با توزیع سبد کالا مورد حمایت قرار بگیرند.

وی ضمن تاکید بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت خیرین و مردم نوع دوست برای کمک به آسیب دیدگان کرونا ادامه داد: این کمکها باید به گونه ای انجام شود که شان و منزلت اجتماعی افراد حفظ شود.

فرماندار گناباد گفت: فعالیت جمعه بازار گناباد که به دنبال شیوع کرونا متوقف شده بود از این هفته با ظرفیت حداکثر ۵۰ غرفه و با نیروهای بومی و رعایت پروتکلهای بهداشتی از سر گرفته می شود.

قربانی افزود: مکانهای عرضه بازیهای رایانه ای (گیم نتها) هم با رعایت موازین پیشگیرانه بازگشایی شوند و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت آنها نظارت داشته باشند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۱ تن  در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ تن رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.