۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 705077

 فعالیت فوتبالیست‌های خانه‌نشین استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی به معرکه برای هواداران فوتبال ایران تبدیل شده تا حدی که برخی فیک نیوزها و پیچ‌های فان در دنیای مجازی به واسطه حرف‌های خنده دار و بعضاً کمدی آن‌ها بتوانند فالوور و ممبر بیشتری جذب کنند تا به این ترتیب سیستم درآمدزایی خود از راه کسب تبلیغات را افزایش دهند!

قدس آنلاین:  فعالیت فوتبالیست‌های خانه‌نشین استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی به معرکه برای هواداران فوتبال ایران تبدیل شده تا حدی که برخی فیک نیوزها و پیچ‌های فان در دنیای مجازی به واسطه حرف‌های خنده دار و بعضاً کمدی آن‌ها بتوانند فالوور و ممبر بیشتری جذب کنند تا به این ترتیب سیستم درآمدزایی خود از راه کسب تبلیغات را افزایش دهند!

اما حرف‌ها و نقطه نظرات این طیف از فوتبالی‌هایی که فوتبالشان تمام شده چه دردی از جامعه فوتبال ایران برطرف می‌کند؟ پاسخ این سؤال به صورت روشن و صریح یک کلام است؛ هیچ!

آن‌ها به خیال خود نظراتی کارگشا و ایده آل مطرح می‌کنند اما در واقع نظرات آن‌ها بیشتر استوار براحساس است تا منطق. البته آن‌ها بیشتر به دنبال موج سواری با اظهارنظرهای پوپولیستی و هوادارپسند هستند. هرچند در میان این طیف افرادی هستند که با طرح برخی انتقادات هدفمند به دنبال راهی برای نفوذ به سیستم مدیریتی باشگاه‌ها می‌گردند تا بتوانند از این طریق صاحب مسئولیت و درآمدی مشخص شوند.

رفتارهای منفعت طلبانه این افراد معمولاً از دید هواداران استقلال و پرسپولیس پنهان می‌ماند اما برخی اوقات که اختلاف‌ها شدت می گیرد و کار به افشاگری می‌رسد کاشف به عمل می آید که ستاره دیروز و دلسوز امروز بیشتر به دنبال بیزینس و تجارت است تا دفاع از جایگاه واقعی باشگاه مطبوعش!

ریشه این گونه رفتارها کجاست؟ صاحبنظران براین باورند که مدیریت ناکارآمد حاکم در فوتبال ایران بدون در نظر گرفتن سیستم‌های روز مدیریتی بیشتر به دنبال تقویت تیم و باند خود هستند تا روز مبادا با کمک گرفتن از آن‌ها بتوانند از مقام مافوق خود امتیاز بگیرند.

البته همه این جماعت مورد لطف مدیران قرار نمی گیرند بلکه تنها افرادی مورد عطوفت و مهربانی مدیرعامل باشگاه‌ها قرار می‌گیرند که در چارچوب مورد علاقه مدیر فعالیت کنند و به نوعی آدم و مهره آقای مدیر باشند! با اجرای چنین الگوریتمی افرادی که در بازی قدرت قرار ندارند مقابل مدیریت قرار می‌گیرند و در لوکیشن‌های مختلف از گاراژها تا کنار چاله سرویس تعویض روغن از سیاست‌های مدیریتی انتقاد می‌کنند.

حالا تصور کنید با چنین ساختار وحشتناکی پشت پرده انتقادهای توفانی و آتشین این افراد چه می‌گذرد، اما هواداران کم سن و سال استقلال و پرسپولیس بدون توجه به این نکات فریب بازی‌های روانی این افراد را می‌خورند و به عنوان سربازان پیاده این طیف علیه یک فرد و جریان موضع گیری می‌کنند.

قطعاً نبود نظارت کافی بر فعالیت‌های این افراد در فضای مجازی می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به فوتبال ایران و جامعه هواداری وارد کند پس تا دیر نشده باید فکری به حال این جماعت به اصطلاح دلسوز اما کاسب مسلک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.