رئیس شورای شهر مشهد گفت: کرونا با همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم، علی‌رغم نگرانی‌ها، شرایط در مشهد تثبیت شده، اما نگرانی‌ها باقی است و در صورتی که رعایت نشود، امکان برگشت موج دوم وجود دارد.

کرونا در مشهد تثبیت شده/ امکان بازگشت موج دوم

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری امروز، ۲۹ اردیبهشت ماه، در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: ۲۷ اردیبهشت هفته ارتباطات و روابط عمومی بوده و جایگاه و نقش روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی سازمان و مردم، با تغییر و تحولات جدی روبه‌رو شده است.  روابط عمومی مدرن، روابط عمومی فرهنگ‌ساز، اعتمادساز، بسترساز و اطلاع‌رسان است. امیدواریم روابط عمومی‌های ما در جهت ارتقاء کیفیت و خدمات خود موفق باشند.

وی  با اشاره به ۲۸ اردیبهشت، روز  جهانی موزه بیان کرد: یکی از عناصر هویتی ما و آنچه از گذشته به یادگار مانده، موزه است، عنوان کرد: موزه‌ها انتقال مفاهیم نسل‌های گذشته را به عهده داشته و در فرهنگ ایرانی و تمدنی ما آثار بسیار زیادی در بعد معنوی و مادی دارند. تلاش‌هایی در خصوص موزه‌ها صورت گرفته، اما آنچه هست کفایت نمی‌کند. در شهر مذهبی مشهد هنوز ظرفیت‌های بیشتری برای موزه‌ها وجود دارد.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: پیوند عضو یکی از بخش‌ها و حوزه‌های دانش پزشکی است که به برکت تخصص پزشکان، ما رتبه اول را در خاورمیانه داریم. نکته در حوزه فرهنگ‌سازی برای اعلام داوطلبانه است. بر اساس آمار در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار دریافت عضو قرار دارند. هر مرگ مغزی می‌تواند ۸ عضو و ۵۳ بافت را اهدا کند. سال گذشته ۷ هزار عضو قابل اهدا به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: در شورای پنجم اتفاق خوبی افتاد و مصوبه‌ای در سال گذشته داشتیم که بخش فردوس‌ها را موظف کردیم، قطعه بخشندگان حیات را در نظر بگیرند و هزینه‌های عمومی خاکسپاری برای افراد داوطلب رایگان باشد، اما کار فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت نگرفته و در سطح فضای رسانه‌ای شهرداری و امکانات دیگر می‌توانست اطلاع‌رسانی شود، عده زیادی از این مصوبه اطلاع ندارند. باید این فرهنگ را جا بیندازیم تا به حل مشکلات بیماران کمک کند.

حیدری با اشاره به روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، تصریح کرد: همیشه از مردم این تقاضا را کردیم، اما در این جهت موفق نبودیم، در حالی که بهینه‌سازی مصرف را مطرح می‌کنیم، اما خودروسازان خودروهای با مصرف بالا تولید می‌کنند. تا زمانی که ساختارها را فراهم نکنیم، توصیه‌ها اثربخش نیست.

رئیس شورای شهر مشهد در خصوص روز قدس، گفت: روز قدس میراث گرانبهای امام(ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است. با توجه به کرونا مشخص نیست که چه نوع مراسمی در روز قدس برگزار می‌شود، اما مهم حمایت مردم ایران از آرمان‌های فلسطین بوده و اتفاقاتی که اکنون در فلسطین صورت گرفته، گواه این است که آنچه امام(ره) هدف‌گذاری کرده، درست بوده است.

وی با بیان اینکه در ۲ خرداد ۷۶ گفتمان اصلاح‌طلبی بروز و ظهور نمود، عنوان کرد: گفتمان برگرفته از آموزه‌های دینی ریشه در مبارزات صد ساله مردم ایران دارد. در طول این دوران ضرورت بازنگری و بازسازی در حوزه‌های مختلف این گفتمان در افکار عمومی نیز مطرح است که نیاز به بازسازی و رفتار انتقادی به خود دارد. ما به عنوان حاملان این جریان فکری بر کارآمدی، خدمت به مردم، ارتقای امید و اعتقاد به نظام در مقابل تهدیدات خارجی پایبند هستیم و بر مبنای این گفتمان موضوع انسجام، وحدت ملی و تقویت شاخص‌های اقتدار ملی در مقابل تهدیدات خارجی از عناصر مهم این گفتمان است. ما هم در مدیریت شهری امیدواریم بر عنصر کارآمدی و خدمت به مردم بتوانیم در جهت رضایتمندی، تعلق خاطر و تقویت این انسجام و همبستگی تلاش کنیم.  

حیدری بیان کرد: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر است، حماسه جاودان و بی‌نظیری که رزمندگان رقم زدند. آنچه در این روز مهم بوده، انسجام و وحدت در جامعه و فضای میدان رزم و مبارزه است. ارتش و سپاه و همه افراد این اتفاق را پیش‌بینی نمی‌کردند، این اتفاق بزرگ به نقطه غرورآفزینی تبدیل شد و نقطه عطفی بود.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه کرونا با همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی که در این مدت خالصانه و صادقانه در کنار مردم بودند و همراهی مردم علی‌رغم شرایط بالقوه و نگرانی‌ها، شرایط در مشهد تثبیت شده، اما نگرانی‌ها باقی است، تصریح کرد: در صورتی که نکات بهداشتی و پیشگیری رعایت نشود، امکان برگشت موج دوم وجود دارد. شورا و مدیریت شهری با اصرار، سماجت و ایستادگی نقش به سزایی داشت که بحران تاکنون به شکل مطلوب مدیریت شده است.

وی اضافه کرد: امروز موضوع حمل و نقل در دستور کار قرار دارد و ما هم به ناچار به این سمت می‌رویم، اما به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت اضطرار از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. شاید به لحاظ اقتصادی به ضرر مدیریت شهری است و ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان ضررهای مستفیم از  تعطیلی حمل و نقل عمومی وجود داشته، اما برای سلامتی مردم از آنها چشم‌پوشی کردیم. مردم در صورت اجبار از حمل و نقل عمومی استفاده و شرایط بهداشتی، داشتن ماسک و فاصله فیزیکی را رعایت کنند. شرایط اقتصادی و اشتغال شهر مشهد این است که سریع‌تر این بحران را سپری کنیم. امیدواریم با همکاری و همراهی مردم این شرایط تثبیت شده باشد و شرایط مطلوب‌تری داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.