همدان - استاندار همدان گفت: دستاوردها و حماسه‌های ناب شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس باید به طور مدون برای جوانان تشریح و تبیین شود.

دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین ، سید سعید شاهرخی بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان گفت: خاطرات و اثرات معنوی خون شهدا تا به امروز ضامن تداوم انقلاب اسلامی بوده است.

شاهرخی افزود: در اوج تحریم‌های چندجانبه ولی ظالمانه استکبارگران، مردم ایران با مقاومت خود وفاداری به انقلاب اسلامی را ثابت کردند، وکادر بهداشت ، درمان و علوم پزشکی در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا همچون رزمندگان دفاع مقدس خوش درخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان نیاز دارد بداند که رزمندگان دفاع مقدس در زمان جنگ تحمیلی چه صحنه‌های نابی خلق کرده‌اند، ادامه داد: دستاوردها و حماسه‌های ناب شهدا و همه کسانی که در دفاع مقدس شرکت کرده‌اند باید به طور مدون تشریح و تبیین شوند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه از برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان در راستای اجرای یادمان شهدا حمایت و پشتیبانی می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش استان همدان با توجه به جامعه هدف جوانی که در اختیار دارند می‌توانند نقش مؤثری در انتقال حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان ایفا کنند.

گفتنی است؛ در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان که با حضور جمعی از فرماندهان سپاه استان همدان برگزار شد از کتاب «حماسه ماندگار» که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تهیه و تدوین شده رونمایی شد.

در استان همدان ۱۵۵ شهید گمنام و ۵۵ منطقه یادمانی وجود دارد که در کتاب حماسه ماندگار به صورت مصور چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.