معاون شهرسازی ومعماری شهرداری مشهد گفت: زمانی که موازین پروانه ساخت به خوبی رعایت شود، پایان کار نیز به سرعت صادر می‌شود.

نماسازی ساختمان های نیمه تمام توسط شهرداری/ لازمه دریافت پایان کار، رعایت موازین پروانه ساخت است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حسین‌نژاد در خصوص ضرورت دریافت پایانکار برای مالکین، اظهار کرد: اولویت همواره بر این است که شهروندان حین اخذ پروانه، اقدام به ساخت ملک خود کنند.

وی افزود: ساخت ساختمان با سرعت زیاد، سبب آسودگی اطرافیان از گرد و خاک و سر و صدا می‌شود اما اگر در این بازه زمانی نسبت به دریافت پایان کار خود اقدام نکنند و روند اتمام ساختمان‌ نیمه تمام بماند، معضلات زیادی به لحاظ بزهکاری‌های اجتماعی، دزدی‌های ساختمانی و مشکلات بهداشتی به وجود می‌آید که همه این موارد، الزاماتی را به وجود می‌آورد تا شهروندان در حیت دریافت پروانه ساخت، پایان کار خود را نیز دریافت کنند.

معاون شهرسازی ومعماری شهرداری مشهد بیان کرد: اگر شهروندان در زمان مناسب که طی مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در نظر گرفته شده است، اقدام به دریافت پایان کار نکنند، برای آنها بار مالی مشخصی لحاظ خواهد شد.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: پیگیر آن هستیم تا بتوانیم ساختمان‌های نیمه تمام رها شده که بعضی از آن‌ها ممکن است منشاء اختلافات ملکی و دعواهای شراکتی داشته باشد را از طریق معاونت پیشگیری از جرم بررسی کنیم تا شهرداری نما ساختمان را تکمیل کند و ساختمان به صورت یک جعبه تو خالی باقی بماند تا برای شهروندان آزار و اذیتی نداشته باشد، سپس شهروندانی که بخواهند پروژه خود را آغاز کنند، هزینه‌های شهرداری بابت انجام نما، از آن‌ها دریافت خواهد شد که این امر هنوز عملیاتی نشده ولی به عنوان یک تاکید از شهروندان درخواست کرده‌ایم که سریعا نسبت به دریافت پایانکار اقدام کنند.

وی در رابطه با روند اخذ پایان کار، تصریح کرد: زمانی که موازین پروانه ساخت به خوبی رعایت شود، پایان کار نیز به سرعت صادر می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.