مردانی که هنوز رزم برای آن‌ها تمام نشده؛ با درد و ترکش و زخم. با این همه، از ساعتی همجواری با خادمان بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) خشنود و شاکراند.

پای سفره حضرت

مردانی که هنوز رزم برای آن‌ها تمام نشده؛ با درد و ترکش و زخم. با این همه، از ساعتی همجواری با خادمان بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) خشنود و شاکراند.

این جانبازان سرفراز دفاع مقدس، از اینکه در ماه مبارک رمضان مورد عنایت خاصه امام هشتم(ع) قرار گرفته و ضمن دیدار با خادمان حرم رضوی، وعده‌ای غذای متبرک حضرت رضا(ع) روزی آن‌ها شده است، بسیار خوشحال و شکرگزاراند.

خدمت به خادمان اسلام

سیدمحمود صفاتی، از خادمان باصفای حرم رضوی است که به نمایندگی از خیل خادمان این آستان قدسی به دیدار جانبازان دفاع مقدس آمد. وی امیدوار است، به بهانه این دیدار و بهره‌مندی این عزیزان از خوان پربرکت حضرت رضا(ع)، همه قدردان خدمات جانبازان و ایثارگران کشورمان باشیم.

او به یک روز خدمت کردن به خادمان اسلام و انقلاب بسیار مفتخر است و خشنود کردن این بزرگواران و نشاندن لبخندی بر چهره آن‌ها را حداقل کاری می‌داند که می‌توانست انجام دهد. صفاتی اضافه می‌کند: به خصوص در شرایط تعطیلی موقت زیارت اماکن متبرکه، احساس کردم این جانبازان عزیز با دیدن خادمان حرم مطهر، کمی از دلتنگی‌شان سبک‎ شد و حتماً حلقه اتصالی میان دل‌های آن‌ها با بارگاه منور حضرت رضا(ع) برقرار شده است.  

حضرت رضا(ع) خادمان خود را فراموش نمی‌کنند

حمیدرضا مداح، مسئول گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی استان خراسان رضوی، خودش جانباز۷۰ درصد قطع نخاع و در شمار جانبازان فعال شهر است. او در حاشیه این بازدید با توصیف حال و هوای جانبازان ساکن مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) می‌گوید: شور و نشاط خاصی بین جانبازان به وجود آمده، آن هم به دلیل اینکه سفره‎های افطار خانوادگی‌شان به طعامی از سمت و سوی امام هشتم متبرک و مزین شده است. او و همرزمانش معتقدند، این غذای متبرک شفای آلام روح و جسم آن‌هاست.

مداح، مفتخر به عنوان خادم افتخاری آستان مقدس حضرت رضا(ع) است. حال خود را پس از دیدن خادمان بارگاه منور رضوی در لباس خدمت پس از مدت‌ها محرومیت از زیارت این آستان ملکوتی این طور وصف می‎کند: دلتنگ گنبد و گلدسته و زیارت حرم ثامن‌الحجج(ع) بودیم که با دیدن خادمان حالمان دگرگون شد. 

او با گره‌ای در صدایش که حاکی از بغض و دلتنگی اوست، ادامه می‌دهد: حداقل 100 نفر از جانبازان این مرکز جزو خادمان بخش «شمیم رضوان» حرم مطهر هستند و دلتنگ خدمت روزهای دوشنبه و چهارشنبه زیر پرچم حضرتشان. ما معتقدیم همان طور که حضرت رضا(ع) هیچ کدام از شیعیان و مسلمانان را در این شرایط سخت فراموش نکرده‌اند، قطعاً خادمان خود به خصوص بروبچه‌های جانباز و ایثارگر را از یاد نبرده‌اند. ما قدردان خادمان این بارگاه مطهر برای اجرای این برنامه عیادت و توزیع غذای متبرک هستیم. 

سفره‌ای به گستره شهر

محمد محمودزاده، نماینده دفتر نمایندگی آستان قدس در استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان‌نیوز در خصوص نحوه اجرای این طرح ویژه ماه رمضان بیان می‌کند: به دستور تولیت آستان قدس رضوی، روزانه یک هزار وعده غذای متبرک حضرت رضا(ع) ویژه افطار روزه‌داران مشهدی توسط گروه‌های خادمی و خادمیاری طبخ و در حاشیه شهر مشهد در حال توزیع است. علاوه بر خانواده‌های شناسایی شده و مناطق زیر پوشش آستان قدس رضوی، در صورت اعلام نیاز تشکل‌های مردمی نسبت به پوشش دیگر مناطق محروم هم اقدام می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: هر روز، سهمیه پهنه هدف اجرای طرح به مسئول منطقه داده می‎شود و با اعلام برنامه به خانواده‌های بی‌بضاعت شناسایی شده و ارائه فیش‌ها به تعداد اعضای هر خانواده، بسته‎های غذا در فضای باز حیاط مدرسه محل با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تقسیم می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اجرای ویژه این طرح اطعام رضوی، اظهار کرد: علاوه بر توزیع روزمره، گاهی برنامه به صورت فوق‌العاده هم اجرا می‌شود. همان طور که امروز، حدود 500 وعده غذای متبرک نیز بین خانواده جانبازان حرکتی، شیمیایی و اعصاب و روان مستقر در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) مستقر در پارک ملت توسط خادمان بارگاه منور رضوی توزیع شد.

وی با اعلام آمار اجرای برنامه در طول ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: این طرح از اول ماه مبارک آغاز شده و تاکنون افزون بر 18 هزار وعده غذای متبرک حضرت در میان خانواده‌های نیازمند شهر مشهد و دیگر گروه‌های هدف توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.