در فاصله دو روز تا آغاز خرداد، بسیاری از تیم‌ها با بازیکنان خود تماس گرفته و آن‌ها را فراخوانده اند. بیش از دو ماه از آخرین بازی فوتبال رسمی در ایران می‌گذرد. در حالی که پیش از آن باشگاه‌ها برای آغاز تمرینات خود از نوروز ۹۹ برنامه‌ریزی کرده بودند اما تصمیم ستاد مبارزه کرونا، بازیکنان تیم‌ها را در خانه نگه داشت و حالا این خانه‌نشینی از ۶۰ روز نیز عبور کرده است و البته در روزهای طلسم تمرینات شکسته خواهد شد.

کدام تیم چراغ تمرینات را روشن می‌کند؟

قدس آنلاین: طبق خبری که روز گذشته فدراسیون پزشکی - ورزشی اعلام کرد، باشگاه‌ها می‌توانند تمرینات خود را از یک خرداد آغاز کنند و مسابقات نیز سه هفته بعد در تاریخ ۲۲ خرداد از سر گرفته خواهد شد. این زمانی مناسب برای آماده سازی تیم‌ها از نظر فنی و بدنسازی است که البته هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که باشگاه‌ها چه برنامه‌ای برای آن دارند.

*استارت موافقان

در این مدت تنها سه باشگاه خواستار برگزاری ادامه لیگ نوزدهم بودند. پرسپولیس، فولاد و صنعت نفت. سرخپوشان پایتخت به عنوان صدرنشین ادعای قهرمانی داشتند و دو تیم دیگر نیز با توجه به شانس کسب سهمیه آسیایی، نمی‌خواستند این فرصت ویژه را از دست بدهند. اما باقی تیم‌ها ترجیح دادند که موضع لغو لیگ نوزدهم با سازوکار عدم انتخاب تیم قهرمان و سقوط کننده را داشته باشند. باتوجه به شکل گیری چنین جبهه‌ای، شاید حالا انتظار این باشد که یکی از سه تیم موافق برگزاری لیگ نوزدهم تمرینات را استارت بزند و پس از آن احتمالاً شاهد تمکین ۱۳ تیم دیگر نیز خواهیم بود. پرسپولیس به بازیکنان خارجی خود اعلام کرده به تهران بیایند تا تمرینات را آغاز کنند و همچنین بازیکنان داخلی نیز فراخوانده شده اند. از تبریز هم خبر می‌رسد که ساکت الهامی از باشگاه خواسته با بازیکنان تماس گرفته شود تا آن‌ها به این شهر برگردند.

*تمکین استقلال

اما استقلالی‌ها که پرچمدار تعطیلی لیگ بودند سرانجام از دستورات تمکین کردند و قرار است طی امروز و فردا جلسه‌ای بین اعضای کادر فنی تیم فوتبال استقلال برگزار و درخصوص زمان آغاز تمرینات بحث و تبادل نظر صورت بگیرد. استقلالی‌ها تصمیم دارند چهارشنبه یا پنجشنبه تمرینات خود را آغاز کنند.

از آنجا که استقلالی‌ها دو زمین تمرین در اختیار دارند کادر فنی قرار است شرایط هر دو زمین را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بررسی و محل برگزاری تمرینات را به بازیکنان اعلام کند.

سپاهانی‌ها هم رسماً اعلام کردند خارجی‌های ما به کشور بازمی‌گردند مگر اینکه حالتی خارج از اراده کشور ما و کشور آن‌ها ایجاد شود که نتوانند بازگردند. بازیکنان ایرانی ما هم فراخوان شده‌اند و در صورتی که سازمان لیگ پروتکل‌ها را به ما اعلام کند از آن‌ها می‌خواهیم که به اصفهان بازگردند تا تمرینات شروع شود.

*تونل ضد عفونی

در نهایت باید دید سرانجام کدام تیم تمرینات را آغاز می‌کند و همچنین به چه شکلی پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهند شد؛ تست کرونا، اتاق ضدعفونی، استریلیزه کردن محیط تمرینات، در اختیار داشتن اقلام بهداشتی و فاصله فیزیکی در رختکن شاید مهم‌ترین مواردی باشد که باشگاه‌ها باید آن را رعایت کنند. در این رابطه علیرضا حقیقت، پزشک باشگاه پرسپولیس خبر از نصب تونل ضدعفونی در مجموعه شهید کاظمی و در محل تمرینات این تیم داده است تا بازیکنان قبل و بعد از تمرینات تدابیر لازم بهداشتی را دنبال کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.