همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد کمک‌های مردم از طریق سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، پویش‌های مردمی، NGO ها، مؤسسه‌ها و خیریه‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج به نیازمندان که حال و هوای خوب روحیه جهادگری دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد، هستیم.

از تولید ۱۰۰ هزار ماسک تا خرید مایحتاج روزانه سالمندان

سرور هادیان/

 همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد کمک‌های مردم از طریق سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، پویش‌های مردمی، NGO ها، مؤسسه‌ها و خیریه‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج به نیازمندان که حال و هوای خوب روحیه جهادگری دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد، هستیم.

روحیه‌ای که به واسطه همین نیک‌اندیشی و نگاه انساندوستانه در دین و فرهنگمان توانست با وجود همه کمبودها، سختی‌ها و تحریم‌ها جزو کشورهای نسبتاً موفق در کنترل این گرفتاری باشیم.

مشهدالرضا نیز در این شرایط توانست از این امتحان سربلند بیرون آید. یکی از حوزه‌هایی که از ابتدای شروع کرونا با همدلی گروه‌های بسیجی توانست بسیار خوب عمل کند، منطقه طرق است که این کار توسط گردان بیت‌المقدس حوزه مقاومت بسیج۲ کمیل مشهد انجام گرفت.   گفت‌وگویی را با حجت‌الاسلام جلال کلانتری؛ فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۲ کمیل منطقه طرق انجام دادیم تا با روایت تجربیات خوب در این شرایط یادآور کارهای بی‌ادعای بسیجیان باشیم.

وی در ابتدا درباره خدمت به مردمان حاشیه شهر مشهد که جزو مباحثی است که به شدت مورد توجه مسئولان و جزو مطالبات خاص مقام معظم رهبری است، می‌گوید: حوزه بسیج۲ کمیل در دل حاشیه شهر مشهد قرار گرفته است. از ابتدای بحث کرونا که اواخر بهمن ماه مطرح شد ما از اوایل اسفند ماه با توجه به ابلاغ فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کمیل و تبلیغاتی که از سازمان بسیج به دستمان رسید، قرارگاه زیستی مقابله با کرونا را در منطقه راه‌اندازی کردیم. در این قرارگاه با محوریت بسیج و با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی و متولی در این امر از جمله شهرداری، مرکز بهداشت و مجموعه‌هایی که در منطقه طرق حضور دارند و همچنین جنبش‌های مردمی، NGO ها و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله کشاورزان و صندوق‌های خیریه کار را آغاز کردیم و توانستیم با وجود ضعف زیرساخت‌های بهداشتی که در حاشیه شهر وجود دارد با همت همگانی فعالیت‌هایی را انجام دهیم.

•        در منطقه سفید هستیم

وی می‌افزاید: خوشبختانه در حال حاضر منطقه ما جزو مناطق پاک و سفید است که این جای تأمل دارد؛ جایی که زیرساخت بهداشتی مناسبی ندارد و حتی فاقد بیمارستان و دارای ضعف‌های درمانی و بهداشتی است در منطقه سفید قرار گرفته است.

وی با اشاره به این نکته که با اعلام یک فراخوان عمومی گام بعدی تمهید شرایط برای اینکه مردم در خانه بمانند، برداشته شد، تصریح می‌کند: در این فراخوان عمومی از مردم خواستیم هر کسی که نیاز اقتصادی و مشکل مالی دارد مشخصاتش را به ما اعلام کند تا به آن‌ها سبد معیشتی تقدیم کنیم. حدود ۳هزار سبد معیشتی در این مدت بین این افراد توزیع کردیم که تهیه و توزیع این سبدهای معیشتی با کمک سپاه، بسیج، آستان قدس رضوی، شهرداری و همچنین از طریق کمک‌های مردمی انجام شد.

•        تولید بیش از ۱۰۰ هزار ماسک

فرمانده حوزه مقاومت بسیج۲ کمیل منطق طرق به بحث تولید و توزیع ماسک‌های بهداشتی و جراحی توسط این حوزه اشاره و می‌افزاید: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توسط قرارگاه تربیتی- فرهنگی سردار دل‌ها حوزه مقاومت بسیج۲ کمیل بیش از ۱۰۰ هزار ماسک تولید شده است که این ماسک‌ها در حاشیه شهر و در منطقه طرق و حتی مناطق مختلفی که اعلام نیاز برای ماسک داشتند توزیع شد.

•        خرید مایحتاج روزانه افراد سالمند

این فرمانده قرارگاه بسیج از دیگر پویش‌هایی که با استفاده از ظرفیت پایگاه بسیج طراحی و انجام شده را طرح خرید مایحتاج روزانه افراد سالمند اعلام و اظهار می‌دارد: این طرح ویژه خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان و کهنسالانی که توانایی لازم را نداشتند، انجام‌ شد و خریدها و مایحتاج روزانه‌شان را بر عهده گرفتیم تا این گروه‌های پرخطر که احتمال آسیبشان در برابر کرونا بیشتر است، کمتر بیرون از خانه حضور داشته باشند و سبب شود که بتوانیم وضعیت گروه‌های پرخطر را مدیریت کنیم.

وی بیان می‌دارد: همچنین تمام ظرفیت‌های خیران و مجموعه‌هایی مانند سپاه، بسیج، شهرداری، آستان قدس رضوی و کمک‌های مردمی را حول این قرارگاه قرار دادیم که بتوانیم کمک‌ها را به تمام افراد برسانیم.

•        حمایت از معسرین

حجت‌الاسلام کلانتری در ادامه خاطرنشان ساخت: در حال حاضر همچنان بحث حمایت از معسرین منطقه را در دستور کار داریم که با توجه به شروع فصل گرما سرویس کولرهای خانه‌های نیازمندان، معسرین و کسانی که مشکلات دارند در قالب گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی حوزه انجام می‌شود و همچنین بعضی از مدارس محدوده‌مان که کولرهایشان مشکل داشت توسط همین گروه‌های جهادی تعمیر و راه‌اندازی شد و همچنین با توجه به بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه گردان بیت‌المقدس را فعال کردیم که ضدعفونی مدارس منطقه طرق با هماهنگی مدیران مدارس به بهترین شکل انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.