گیلان - شهردار رشت، تصفیه خانه شیرابه سراوان را یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های شیرابه کل کشور دانست و گفت: اکنون این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به نظر پیمانکار تا ۲۵ روز آینده به بهره برداری می رسد.

 تصفیه خانه سراوان ماه آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت ناصر حاج محمدی با بیان اینکه زباله های شهر رشت بیش از ۳۰ سال در منطقه سراوان جمع آوری شده است، اظهار کرد: سراوان یکی از بزرگترین مراکز دفن زباله در بین شهرهای ایران است.

وی مسئله پسماند را یکی از کارهای بر زمین مانده شهر رشت دانست و افزود: زمانی که به عنوان شهردار رشت منصوب شدم پروژه تصفیه خانه شیرابه سراوان تنها یک زمین مسطح بود، اما اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به نظر پیمانکار تا ۲۵ روز آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار رشت، با بیان اینکه شیرابه سراوان بعد از تصفیه به صورت آب تمیز وارد رودخانه می شود، تصریح کرد: قرارداد این پروژه در سال ۹۵ به مبلغ ۷.۸ میلیارد تومان منعقد شده بود، اما زمین پروژه به واسطه رانش زباله های دپو شده به زیر رفته و زمین دیگری انتخاب شده بود. در حال حاضر احداث ساختمان و فونداسیون و سوله و خرید و نصب تجهیزات و کوره انجام شده است.

حاج محمدی، مشکلات شهردار و شهرداری را زیبنده شهر رشت ندانست و عنوان کرد: همزمان با تصدی این سمت حقوق معوقه پنج ماهه پرسنل را پرداخت کردم و طی این مدت نیروی انسانی جدید وارد شهرداری نشده است، زیرا هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ پرسنل داریم که بیش از نیاز است.

شهردار رشت، پارک آبی گیل لند را یکی از بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری این شهر دانست و اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری آورده این پروژه که در ورودی رشت از طرف تهران قرار دارد، ۱۸۹۰ میلیارد تومان جهت طراحی، مهندسی، ساخت و تجهیز است. آورده شهرداری نیز ۲۱۰ میلیارد تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.