شهرکرد_ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان شهرکرد از ثبت یک وقف دیگر در سال ۹۹ در این شهرستان خبر داد.

ثبت وقف جدید در شهرستان شهرکرد

به گزارش قدس آنلاین_به نقل از روابط عمومی اوقاف و امورخیریه استان عسگر زمانی با اشاره به ثبت جدید وقف در شهرستان شهرکرد، اظهار داشت: واقف نیک‌اندیش بانو الفت رضائی شهرکی شش دانگ یک ساختمان به مساحت ۱۶۵ متر مربع را وقف کرده است.

وی ارزش ریالی این وقف جدید را ۷ میلیارد ریال را عنوان کرد و بیان داشت: این وقف در شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد می‌باشد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان شهرکرد با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه خاطرنشان کرد: درحالی که سنت پسندیده وقف رو به گسترش است و هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد استان چهارمحال و بختیاری در وقف مشارکتی گام های مثمری برداشته و شرکت مردم این استان در این عرصه باب جدیدی را به این سو باز کرد.

این مقام مسئول، تصریح کرد: براساس وقف نامه‌ای که با نام این واقف خیراندیش به ثبت رسید، این موقوفه با نیت موقوفه‌ی مشارکتی حضرت زهرا(سلام الله علیها) وقف شده است.

وی با بیان این که در حیطه وقف برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نسبت دیگر زمینه‌ها، کار کمتری انجام شده است، بیان داشت: درآمد این مجموعه، وقف اموری مانند اعیاد، عزاداری برای حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و کلیه مواردی که مربوط به شناخت بانوی دو عالم می شود خواهد شد.

زمانی با اشاره به ثواب اخروی و دنیوی شرکت در وقف مشارکتی گفت: وقف مشارکتی عرصه ای است که در آن امکان ایجاد موقوفه‌های جمعی و اشتراکی با مشارکت همه افراد جامعه با هر سطح درآمدی فراهم می شود و فراگیر شدن آن می تواند گره خیلی از مشکلات را در جامعه باز و زمینه همدلی آحاد جامعه را فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.