معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: دستورالعمل بازگشایی حرم هنوز ابلاغ نشده است؛ اما طبیعتا پس از بازگشایی حرم مطهر رضوی یکی از اولین مکان‌هایی که باز خواهند شد واحدهای اقامتی هستند که استانداردها را رعایت می‌کنند.

آخرین وضعیت فعالیت واحدهای اقامتی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی واحدهای اقامتی استان در صورت بازگشایی حرم رضوی اظهار کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روزهای اخیر برگزار شد،  در مورد واحدهای اقامتی نیز صحبت شد و رئیس جمهور اعلام کرد که رستوران‌ها و هتل‌ها می‌توانند پس از ماه رمضان فعالیت خود را آغاز کنند. ضمنا دستورالعمل بازگشایی حرم هنوز ابلاغ نشده است؛ اما طبیعتا پس از بازگشایی حرم مطهر رضوی یکی از اولین مکان‌هایی که باز خواهد شد، آن دسته از واحدهای اقامتی هستند که استانداردها را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا اقدامات مقدماتی برای بازگشایی و بازدیدهای مربوط به این مساله انجام شده است. همچنین در حال حاضر حضور زائران در مشهد بسیار کم است؛ اما در حال پیگیری بازگشایی واحدهای اقامتی پس از ماه رمضان هستیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص شرایط بازگشایی تاسیسات گردشگری خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل شماره سه که به ما ابلاغ شده است، تمام تاسیسات گردشگری که بتوانند پروتکل‌های بهداشتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت بهداشت را رعایت کنند، مجازند فعالیت خود را آغاز کنند.

بیدخوری در مورد نظارت بر واحدهای اقامتی تشریح کرد: نظارت‌ها نیز توسط بازرسان میراث فرهنگی، اعضای جامعه هتلداران و افرادی از مراکز بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی انجام خواهد شد تا واحدهای اقامتی مذکور با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی شرایط بازگشایی را داشته باشند.

وی یادآور شد: بازگشایی واحدهای اقامتی نیز به این دلیل است که اگر این کار توسط ما صورت نگیرد، مسافران و زائران به واحدهای غیر مجاز که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مراجعه کرده و باعث ایجاد مشکلات بیشتری خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.