رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مشمولان غایب و غیرغایب خارج از کشور به دلیل وضعیت کرونا برای تردد در ایران هیچ مشکلی نخواهند داشت.

خبر خوش برای مشمولان غایب و غیرغایب خارج از کشور در روزهای کرونایی

قدس آنلاین: «سردار تقی مهری» رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با ایلنا درباره برگزاری دوره‌های آموزشی برای مشمولانی که به خدمت اعزام می‌شوند، گفت: برای مشمولانی که در اردیبهشت و خرداد ماه به خدمت سربازی اعزام شده‌اند، دوره آموزشی کوتاه شده و یک ماه از آن کسر شده و دوره آموزشی به صورت یک ماهه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای مشمولانی که در ماه‌های بعد از خرداد به خدمت سربازی اعزام می‌شوند، در خصوص اینکه برگزاری دوره آموزشی به چه صورتی باشد، در آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی درباره مشمولان غایب و غیرغایب خارج از کشور، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، تمام مشمولان غایب و غیرغایب می‌توانند به کشور یا به محل اقامت خود بازگردند و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد و هیچ محدودیت زمانی برای آنها نیز وجود ندارد.

سردار مهری تصریح کرد: البته مشمولان غایب کمتر از سه سال خارج از کشور می‌توانند یکبار در این شرایط وارد کشور شده و برای بازگشت آنها نیز مانعی وجود ندارد و با تأیید وزارت امور خارجه می‌توانند این افراد از کشور خارج شوند.

وی ادامه داد: براساس مقررات مشمولان غایب وقتی وارد کشور می‌شوند می‌توانند شش ماه در کشور حضور داشته و بعد از کشور خارج شوند، از همین‌رو برای مشمولان غایب بیش از سه سال نیز با توجه به شرایط کرونا محدودیتی وجود ندارد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: برخی از مشمولان غایب نیز به مدت یکماه از کشور خارج شده‌اند، اما به دلیل شرایط کرونا نتوانستند به کشور باز گردند برای این مشمولان نیز هیچ منعی وجود ندارد و تا هر زمان که به دلیل شیوع کرونا نتوانستند به کشور بازگردند، مشکل خاصی برای آنها ایجاد نشده و وثیقه این افراد ضبط نمی‌شود.

سردار مهری خاطرنشان کرد: اولین گروه مشمولان همان دانشجویانی بودند که از چین وارد کشور شدند و تعدادی از آنها قصد بازگشت به چین را داشتند و بدون هیچ منعی برگشتند افراد دیگری که در اروپا و کشورهای دیگر بودند، می‌توانند نیز بدون هیچ منعی وارد کشور شده و برای خروج شان از کشور نیز مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی تصریح کرد: وزارت امور خارجه اسامی این مشمولان غایب را به ما اعلام کرده‌اند و این افراد برای خروج از کشور مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.