دبیر خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه علت عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت بیمه بیکاری وابسته بودن سازمان تامین اجتماعی به دولت است، گفت: تا زمانی که سازمان تأمین اجتماعی زیر نظر دولت باشد وضعیت به شکلی خواهد بود که کارگران با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

وابستگی سازمان تأمین اجتماعی به دولت، عامل تأخیر یا عدم پرداخت بیمه بیکاری است

به گزارش قدس آنلاین، حسین رسولی اظهار کرد: آنچه مشخص است اینکه ۸۵ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور دولتی هستند، بنابراین همه تصمیم‌گیری‌ها به دولت برمی‌گردد.

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی با اشاره به بدهی دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی و عدم اجرای تعهدات نسبت به تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: برای بیمه بیکاری مکانیزم‌های سخت و بلندمدتی ایجاد شده که کارگران را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی افزود: حق بیمه زمانی خوب است که تورم ثابت باشد، سازمان تامین اجتماعی هم که وابسته به دولت است در صورتی که باید زیرنظر کارگران فعالیت کند.

رسولی با بیان اینکه علت عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت بیمه بیکاری وابسته بودن سازمان تأمین اجتماعی به دولت است، عنوان کرد: تا زمانی که سازمان تأمین اجتماعی زیرنظر دولت باشد وضعیت به شکلی خواهد بود که کارگران با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی در خصوص پیگیری‌های صورت گرفته، تصریح کرد: نامه‌های لازم را زده‌ایم و پیگیری‌هایی هم توسط تشکیلات مرکزی ما صورت گرفته و ما در استان تنها پیگیر مشکلات و شکایت‌های ثبت شده هستیم.

وی با اشاره به تعداد بیکاران و ثبت‌نام کنندگان بیمه بیکاری، بیان کرد: تعداد بیکاران بسیار است و می‌دانم که آمار واقعی بیش از این‌هاست، مسؤولان می‌گویند بیکاری در کشور ۱۲ درصد است، سؤال این است که آیا آمار واقعی است؟

رسولی ادامه داد: جامعه کارگری دیگر نمی‌تواند زندگی عادی داشته باشد وقتی به زندگی کارگر رسیدگی نشود، اقتصاد چگونه می‌خواهد رشد کند؟

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی در خصوص زمان واریز بیمه بیکاری، گفت: هر وقت مراجعه کرده‌ایم، می‌گویند در حال رایزنی‌های لازم برای واریز هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.