امام جمعه سرخس گفت: کتاب‌های متعددی از جمله کتاب انسان ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری نیز تهیه شده است که در میان بسته های ارزاق قرار می‌گیرد تا به عنوان فعالیتی فرهنگی این کتاب‌ها به خانواده‌ها رفته و مورد مطالعه آن‌ها قرار گیرد.

اهدای کتاب همراه با بسته‌های معیشتی در رزمایش مواسات و همدلی/ طبخ ۲۰۰ هزار غذای گرم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد بختیاری درباره فعالیت‌های صورت گرفته در این شهرستان برای مقابله با آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: از اسفندماه که شیوع این ویروس در کشور آغاز شد، قرارگاهی را در شهرستان تشکیل دادیم که بعد از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات و همدلی این قرارگاه به «فرماندهی مواسات و همدلی» تغییر نام داد.

امام جمعه سرخس افزود: این قرارگاه دارای ۲۰ کمیته است که در موضوعات مختلفی به نقش‌آفرینی می‌پردازد که یکی از آن‌ها تماس گرفتن با همشهریان است که با ۸ خط پیش‌بینی شده در ستاد نماز جمعه شهرستان با مردم تماس می‌گیرند و جویای حال و اوضاع آن‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: ارائه کمک‌های مالی، غیرمالی و مشاوره‌ای به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و نیازمند از دیگر برنامه‌های این قرارگاه کمک در راستای مبارزه با ویروس کرونا بود، تاکنون ۱۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان از دنیا رفته‌اند که سرکشی به خانواده‌های متوفی از جمله برنامه‌های قرارگاه مواسات و همدلی بود.

بختیاری ادامه داد: در قالب قرارگاه رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان بنا داریم هر شب ۷ هزار پرس غذای گرم طبخ کنیم و در مجموع ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم به نیازمندان شهرستان توزیع کنیم، گوشت قربانی یک هزار و ۲۰ رأس گوسفند و ۱۲ رأس گاو در قالب رزمایش همدلی میان نیازمندان توزیع شده است.  

امام جمعه سرخس تصریح کرد: با کمک خیرین و مردم تولید ماسک برای نیازمندان را در دستور کار قرار دادیم که در مجموع ۲۰۰ هزار ماسک تولید و میان نیازمندان توزیع شد، همچنین تاکنون ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی نیز تهیه و میان مردم توزیع شده است که شامل ماسک، ژل ضدعفونی کننده و دستکش  بوده است، ۲ هزار گان نیز با کمک مردم و خیرین تولید و به بیمارستان‌ها اهدا شد.

وی ادامه داد: ضد عفونی معابر سطوح عمومی بانک‌ها و حتی منازل شخصی مردم نیز در دستور کار است که برای این امر خیرین و مردم، تراکتورهای خود را در اختیار ما قرار دادند و با کمک شهرداری و ارتش این امر اجرایی شده است.

بختیاری با اشاره به دیگر تلاش‌های صورت گرفته در رزمایش همدلی در این شهرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار بسته ارزاق تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است و بناست ۱۰۰۰ بسته دیگر نیز تهیه و توزیع شود، همچنین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز ۱۲۰۰ بسته و سوی مومنین نیز ۸۰۰ بسته تهیه شده است که در مجموع می‌توان گفت ۱۸ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی تاکنون تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه بر اساس شناسایی‌های صورت گرفته ۱۴ هزار خانواده (۵۰ هزار نیازمند) در این شهرستان وجود دارد که در قالب رزمایش همدلی همه آن‌ها تحت پوشش قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: کتاب‌های متعددی از جمله کتاب انسان ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری نیز تهیه شده است که در میان بسته های ارزاق قرار می‌گیرد تا به عنوان فعالیتی فرهنگی این کتاب‌ها به خانواده‌ها رفته و مورد مطالعه آن‌ها قرار گیرد، روحانیون نیز در بخش‌های مختلف شهرستان در قالب فضای مجازی در حال اجرای برنامه‌های خود هستند.

وی با بیان اینکه کمک‌رسانی به کارگران فصلی که بر اثر بیماری کرونا کار آن‌ها تعطیل شده است، در اولویت قرارگاه وجود دارد، افزود: توسط معتمدین محلی، کارگران فصلی و دستفروش‌های بازارهای هفتگی شناسایی شدند که این افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی نیستند و برای کمک‌رسانی به آن‌ها در حال برنامه‌ریزی در نهاد نماز جمعه هستیم.

بختیاری با تأکید بر اینکه اساس فعالیت‌های صورت گرفته در رزمایش مواسات و همدلی از طریق کمک‌های مردمی انجام شده است، گفت: تا زمانی که بیماری کرونا در کشور وجود دارد این ستاد قرارگاه نیز فعالیت خود را ادامه خواهد داد، زیرا بسیاری از افراد بر اثر این بیماری کسب‌وکار خود را از دست داده‌اند و دچار مشکلات روحی شده‌اند و حتی بعد از اتمام آن نیز ممکن است ادامه داشته باشد، بنابراین نیازمند ایجاد کارگروه‌های روانشناسی هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.