استاندار خراسان رضوی گفت: در یکی از سخت ترین شرایط اقتصادی پس از جنگ هستیم.

این روزها شرایط اقتصادی سختی را تجربه می‌کنیم
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور فرمانداران استان و مدیران این شورا در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، ‌به شرایط به وجود آمده در سطح کشور اشاره کرد و با تاکید بر لطمات اقتصادی شیوع بیماری کرونا، ‌ گفت:‌ متاسفانه در یکی از سخت ترین شرایط بعد از جنگ قرار داریم، بر اثر تحریم درآمدهای نفتی به شدت کاهش و هزینه‌های دولت افزایش پیدا کرده است.
او به فرآیند خاص تصویب بودجه در سال جاری اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی مثل تهاتر، فروش دارایی‌های مازاد و واگذاری پروژه‌های نیمه تمام حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برگزاری این جلسه و تقدیر از آقایان باستانی و قاضی زاده نمایندگان مجلس که به عنوان اعضای ناظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حضور دارند، ادامه داد:‌ در ۱۴ ماهی که خدمت این عزیزان بودیم، همدلی، صفا و صمیمت حاکم بود و همواره از نظرات کارشناسی و نقش تعیین کننده آن‌ها در کمیسیون‌های مختلف بهره بردیم.

واگذاری پروژه‌ها به بخش غیر دولتی

رضا جمشیدی دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی هم در این جلسه با اشاره به تعیین تکلیف ۷۵۵ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای برای ۲۳ دستگاه اجرایی، گفت: در این جلسه درباره ۷۷ میلیارد تومان اعتبارات ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده مربوط به حوزه تربیت بدنی و حوزه جوانان تصمیم گیری شد.
او تعیین تکلیف ۵۳۲ میلیارد تومان اعتبارات دو درصد نفت و گاز و اعتبارات استانی به تفکیک فصول، برنامه‌ها، دستگاه‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاهای خراسان رضوی موضوع دیگر جلسه امروز بود.
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی واگذاری ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی به بعضی دیگر از دستگاه‌ها و مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی را از دیگر موارد بررسی شده در جلسه عنوان و ادامه داد:‌ رویه دولت بر این است که حتی الامکان پروژه‌ها را به بخش غیر دولتی واگذار یا با آن‌ها مشارکت کند و در همین راستا اعتباراتی در تبصره ۱۹ قانون بودجه مشخص شده است.
جمشیدی از آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری پروژه‌هایی گفت که در اختیار و مالکیت دولت است و بیان کرد:‌ ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار دارد که ‌می‌تواند در قالب استفاده وجوه اداره شده، کمک بلاعوض و یارانه سود تسهیلات متقاضیان از سیستم بانکی در اختیار بخش غیر دولتی قرار گیرد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.